رییس اداره روابط عمومی شرکت گاز قم گفت: میزان مصرف گاز از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال،‌ با افزایش ۱۳۰ میلیون مترمکعبی، ۶.۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 29 December 2020

به گزارش تابناک قم، سید علی نوری افزود: در سال جاری و سال گذشته به ترتیب یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون مترمکعب و یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

وی اضافه کرد: ۴۰ درصد انرژی گاز استان توسط نیروگاه سیکل ترکیبی، ‌۵۰ درصد توسط مشترکان خانگی و ۱۰ درصد باقیمانده نیز توسط سایر مشترکان از جمله تجاری، صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت انرژی گاز اقداماتی از جمله تبلیغات در رسانه‌ها، فضای مجازی،‌ ارسال پیامک، تدوین جزوه، ‌دفترچه، کتابچه و محاسبه پلکانی گازبها انجام شده است.

نوری بیان کرد: اداره‌های دولتی برای جلوگیری از اتلاف انرژی موظف هستند ۳۰ دقیقه قبل از آغاز وقت اداری سامانه‌های گرمایشی را روشن و ۳۰ دقیقه قبل از پایان وقت اداری سامانه‌ها را خاموش کنند.

وی تاکید کرد: درصورتی‌که مصرف انرژی گاز توسط اداره‌ای بالاتر از حد استاندارد باشد، در مرحله نخست اخطار می‌گیرد و در صورت تکرار،‌ گاز آن اداره قطع خواهد شد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای کاهش مصرف گاز، بیان کرد: بستن در اتاق‌های بدون استفاده، پوشیدن لباس‌های بیشتر، دوجداره کردن پنجره‌ها، استفاده از عایق پنجره، پوشاندن کانال‌های کولر، متناسب بودن اندازه بخاری با متراژ خانه، عدم استفاده از شومینه، نصب پرده‌های چین‌دار و تنظیم آبگرمکن در دمای مناسب از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز است.

رییس اداره روابط عمومی شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: اگر با پوشیدن لباس‌های گرم و بیشتر، یک درجه از دمای خانه را کم کنید، مصرف گاز در منزل پنج درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: هنگام خرید بخاری به برچسب انرژی این بخاری‌ها دقت کنید، بخاری‌هایی دارای رده انرژی A-B، تا ۳۲ درصد در کاهش مصرف گاز موثر می‌باشند.

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به ۴۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌ یافته است؛ ۳۸۳ هزار و ۹۵۵ مشترک در بخش خانگی، ۲۳ هزار و ۵۰۶ مشترک در بخش عمومی و سه هزار و ۶۹۳  مشترک در بخش صنعتی است.

در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصد جمعیت روستایی قم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان به ۹۶ درصد رسیده است.

 ۶ شهر و ۱۵۷ روستا در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار