مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش سراب میمه شهرستان دهلران دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 29 December 2020

به‌ گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: سه حفار غیرمجاز غیر بومی در حین حفاری توسط کلانتری بخش سراب میمه با همکاری پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی زرین آباد و سراب میمه دستگیر شدند.

وی افزود: از متهمان یک قبضه اسلحه ساچمه ای غیرمجاز، تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، طناب کشف و ضبط و خودرو سواری آنها نیز توقیف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

شنبه زاده تاکید کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به منظور بدست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار