مدیرعامل شرکت گاز ایلام ؛
مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افزایش ۲۵ درصدی صرف گاز در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بر ضرورت صرفه جویی در ماه های سرد سال تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 27 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس شمس الهی  اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می طلبد مشترکان ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را در سیستم های گرمایشی رعایت تا همه آحاد مختلف جامعه در اقصی نقاط کشور بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده بهینه کنند.

وی اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال گذشته ۳۷۵ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است یادآور شد: بیش از ۴۷۰ میلیون متر مکعب گاز توسط مشترکان در استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مصرف شده که این موضوع باعث افزایش ۲۵ درصدی مصرف گاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام به میزان مصرف گاز توسط مشترکان اشاره و تاکید کرد: مشترکان خانگی ۳۹ درصد، صنعتی ۲ درصد، کارخانه سیمان ایلام ۱۷ درصد، پتروشیمی ۲۲ درصد و سایر مصرف و متفرقه شامل تجاری، کشاورزی، گردشگری و ... نیز ۲۰ درصد گاز استان را مصرف کرده اند که در این راستا صرفه جویی گاز در این استان در زمینه‌های مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

شمس الهی با بیان اینکه بعد از مصارف خانگی، بالا ترین مصرف به ترتیب مربوط به کارخانه پتروشیمی و سیمان ایلام بوده است، ادامه داد: صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص گاز طبیعی باعث پایداری دائمی شبکه گاز در فصل سرد سال خواهد بود.

وی رعایت توصیه های ایمنی و مصرف بهینه منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی در دوایر دولتی را ضروری دانست و اضافه کرد: بر اساس ماده ۴۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ادارات و ارگان های دولتی مکلف اند امسال با راهکارهای عملی ۱۰ درصد از مصرف طبیعی گاز طبیعی خود را کاهش دهند.

شمس اللهی راهکار مفید و موثر صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز طبیعی را ارتقا سیستم های گرمایشی برشمرد و خاطرنشان کرد:گاز،نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل‌های آینده نیز نگهداری گردد و باید برای رسیدن به این موضوع صرفه‌جویی را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار