معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:پرنده نگری شاخه ای از اکوتوریسم که نیازمند شکوفایی است و پتانسیل بالای گردشگری با هدف خاص را دارد.
کد خبر: ۹۲۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 26 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید حسن حسینی در مجموعه بازدیدهای آموزشی اراک شناسی و بازدید از باغ پرندگان زینتی اراک افزود: در این باغ، پرورش انواع طوطی های نایاب جهان با هدف حفظ، گونه‌های در حال انقراض و حمایت از گونه‌های بومی و تیمار پرندگان آسیب دیده و رها سازی در طبیعت، تکثیر و پرورش داده می شوند و با فعالیت دوستداران محیط زیست در ترویج این فرهنگ حمایت می شوند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی یادآورشد : این بازدید آموزشی با همکاری موسسه آموزشی ساتراس و مدیریت مجتمع آشیانه(دکتر اکبرزادگان)، برای فراگیران طبیعت گردی، فعالان و راهنمایان گردشگری با عنوان پرندگان و پرنده نگری برنامه ریزی و انجام شد.
حسینی اظهار داشت: از گونه‌های در حال تکثیر این مجموعه می‌توان انگلیش باجریگارد، هموگومورو باجریگارد ککاتیل، لاو برد، رزیلا کریسمون، رد رامپ، سنگال، لوری، پرنسس، کاکاریکی، کاسکو، اکلکتوس، آمازون، ماکائو، گرینچیک کانور، سان کانور، ژاندی، کانور، پرلی کانور، وایت ارد کانور، فیرلی شولدز کانور، پاتاگونیا کانور، بلک کاپ کانور و پروتلت را نام برد.
معاون گردشگری استان مرکزی گفت: پرنده نگری شاخه ای از بوم گردی یا اکوتوریسم و از محبوب ترین انواع «گردشگری با هدف خاص» محسوب می شود که علاقه مندان زیادی در کشورهای مختلف جهان دارد.
او افزود: بر خلاف دیگر شاخه های طبیعت گردی مانند کوهنوردی، افرادی با توانایی های کمتر فیزیکی و بدنی نیز می توانند به سادگی در برنامه های پرنده نگری شرکت کرده و جریان زندگی در طبیعت را از نزدیک لمس کنند.
معاون گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه پرنده نگری در استان مرکزی و حتی کشورمان هنوز در میان مردم و گردشگران چندان شناخته شده نیست و تنها توانسته است گروه خاصی از گردشگران با سلایق تقریبا خاص را به سوی خود جذب کند گفت: اندکی توجه و سرمایه گذاری در آن می تواند این شاخه از گردشگری را به یک بخش پردرآمد برای صنعت گردشگری در کشور مبدل کند،صنعتی که تاکنون ناشناخته باقی مانده است.
حسینی یاد آور شد: برخلاف تصور عامه مردم برای پرنده نگری لازم نیست پرنده شناس باشید، علاقه مندی به طبیعت و آرامش و لذت پرنده نگری به حدی است که بسیاری از روانشناسان آن را راه حلی برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می‌دانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار