مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مشترکان این شرکت برای جلوگیری از قطع جریان گاز و حفظ پایداری شبکه‌های گازرسانی در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 24 December 2020

به گزارش تابناک سمنان علیرضا اعوانی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: آغاز فصل سرما و برودت هوا و به دنبال آن افزایش قابل توجه مصرف گاز می‌تواند در خدمت‌رسانی به مردم اختلال ایجاد کند، اما مدیریت مصرف و صرفه‌جویی حداکثری می‌تواند به جلوگیری از قطع جریان گاز کمک کند.

او  ادامه داد: کاهش مصرف از سوی مشترکان گاز به هر میزان می‌تواند نقشی موثر در تامین گاز مشترکان این شرکت در سراسر کشور داشته باشد.

اعوانی  بیان کرد: آذر امسال مصرف گاز در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت و با کاهش دما بدون شک مصرف بیش از این افزایش خواهد داشت، اما انتظار می‌رود شهروندان با پوشیدن لباس گرم و صرفه‌جویی در مصرف همراه شرکت گاز در حفظ پایداری شبکه‌های گاز رسانی باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: یکهزار و ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز امسال تا پایان آبان در استان سمنان مصرف شد که نشان دهنده افزایش هفت درصدی مصرف در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی است.

او اشاره به دمای استاندارد در خانه ها، ابراز داشت: دمای استاندارد و قابل قبول برای درون خانه‌ها بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتگیراد بالای صفر است، بنابراین از همه مشترکان خانگی انتظار می‌رود با رعایت مدیریت مصرف در درجه اول هزینه‌های اقتصادی خانواده را کاهش دهند و همچنین سهم و نقش مهم و مؤثر خود را در استمرار جریان گاز به تمامی هموطنان به خوبی ایفا کنند.

اعوانی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد افزود: مشترکان گاز می‌توانند با چند راهکار ساده همچون رعایت پوشش مناسب زمستانی در خانه و کم کردن درجه آبگرمکن و پکیج ها، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که در طول روز از آن‌ها استفاده نمی‌شود و استفاده بیشتر از نور آفتاب، شرکت گاز را در استمرار بدون وقفه جریان گاز یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان خاطرنشان کرد: طبق روال هر سال پایش دمای ادارات و سازمان‌های دولتی انجام می‌شود و باید یک ساعت قبل از پایان وقت اداری وسایل گرمایشی خاموش و یک ساعت قبل از شروع وقت اداری مجدد آن روشن شود و در زمان تعطیلی ادارات این وسایل باید خاموش باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار