مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از ابلاغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های این اداره کل و حمایت‌های استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اعتبار اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 23 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«امید قادری» افزود: بیش از چند دهه از شروع این پروژه ملی در استان گذشته اما متاسفانه همچنان به سرانجام نرسیده و در بیش از یک دهه گذشته نیز در رکود کامل به سر برده است.
وی تصریح کرد: پیگیری تکمیل پروژه موزه منطقه ای کرمانشاه به عنوان نیاز ضروری استان و یکی از مطالبات همیشگی دوستداران میراث فرهنگی در یک سال گذشته به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و خوشبختانه پیگیری‌های مجدانه‌ای که با حمایت مدیر ارشد استان همراه بود، امروز به سرانجام رسیده و اعتبارات لازم به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اعلام این که این مبلغ از محل اعتبارات ملی و پیرو سفر اخیر دکتر نوبخت به استان تصویب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه سریع تر این پروژه بزرگ به سرانجام برسد.

او، تکمیل و راه اندازی موزه منطقه ای کرمانشاه را یک موفقیت بزرگ و تحولی عظیم در آینده حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد.
موزه منطقه ای کرمانشاه یکی از قدیمی ترین پروژه های استان است که سابقه ای نزدیک پنج دهه دارد، که متاسفانه از سال ۱۳۸۷ با رکود کامل در ادامه فرآیند تکمیل پروژه و تخصیص ردیف های اعتباری مواجه شد. در یک دهه گذشته پیگیری هایی برای گرفتن ردیف اعتباری جدید برای این پروژه صورت گرفت که خوشبختانه امسال دوباره این پروژه عظیم در بودجه کشور صاحب ردیف اعتباری شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

۲۷ هتل، سه هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، هفت سفره خانه، ۱۵ واحد پذیرایی بین راهی منفرد، ۱۷ رستوران بین راهی، ۱۴ مجتمع گردشگری، حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی، ۵۰ خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار