سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم از ارائه خدمات پیشگیری و حمایتی به بیش از 250 نفر از معتادین متجاهر و بلامکان در هر شبانه روز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 23 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمد علیمرادی افزود : با عنایت به  اینکه بهزیستی یکی از دستگاه‌های اصلی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس ایدز و همچنین ارائه خدمات حمایتی به معتادین متجاهر و بلامکان است بهزیستی استان قم برای ارائه خدمت به این قشر جدای تاسیس 10 مرکز اقامتی درمان معتادین ، نسبت به راه اندازی و اداره 2 مرکز گذری کاهش آسیب و یک تیم ون سنتر اقدام کرده است .

وی خاطرنشان کرد : دو مرکز کاهش آسیب نسیم در منطقه بلوار شهید محلاتی و مرکز امین در منطقه امین آباد نیروگاه عهده دار ارائه خدماتی همچون اسکان شبانه، تغذیه، اراِئه وسایل بهداشتی، استحمام و ...به حدود 100 نفر از معتادین هستند و تیم ون سنتر هم مسؤول سرکشی به بیش از 20 پاتوق تجمع معتادین بلامکان است و در شبانه روز به حدود 150 نفر از این افراد خدماتی همچون تغذیه، توزیع سرنگ رایگان ، جمع آوری سرنگ‌های استفاده شده، مشاوره های پیشگیری و درمان و... ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم با اشاره به اینکه معتادین مشمول دریافت خدمات فوق تمایلی برای درمان ندارند افزود: بهزیستی به منظور کاهش آسیب‌های بهداشتی، جسمی و روانی در جامعه، خود را ملزم به ارائه خدمت به این فراموش شدگان جامعه می داند ، در واقع این افراد بیگانه و غریبه نسیتد بلکه فرزندان و برادران و پدران ماها هستند که به علت برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی گرفتار بلای خانمانسوز اعتیاد شده اند و به تدریج به مرحله ای از سقوط و تخریب رسیده اند که بازگشتشان کمتر ممکن خواهد یود.

علیمرادی با یادآوری مسؤولیت اجتماعی و قانونی همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در این موضوع اعم از شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و... بیان کرد: در کوران شیوع ویروس کرونا و با کمک خیرین محترم بهزیستی برای کنترل و کاهش ابتلای این افراد و انتقال ویروس به سایرین خدمات موثری ارائه و سعی کرد با توزیع ماسک، مواد شوینده و ضد عفونی کننده و غذای گرم از تردد معتادین در شهر و معابر جلوگیری کند اما همچنان به حمایت خیرین، تشکل‌های خیریه و حمایتهای مردم سخاوتمند استان در این زمینه نیازمندیم .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار