هدایت حاتمی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از مباحث مهم استان را اشتغال زایی دانست و گفت: جمع آوری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به اشتغال باید انجام شود تا بتوانیم طرح بیکاری را تا نوروز ١۴٠٠ جمع بندی کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 22 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه جلسه جمع بندی سفر معاون وزیرِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، عیسی منصوری معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محمد اسکندری رئیس دبیر شورای عالی اشتغال و سایر مسئولین برگزار شد که طی آن به مباحث گوناگونی پرداخته شد.


در این نشست هدایت حاتمی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم طرح شده در این جلسه بحث اشتغال زایی است که به پیشبرد برنامه تحت عنوان طرح‌ها اشتغال زایی ضربتی کمک می‌کند و طرح‌ها باید ظرف یک هفته آینده در قالب پروپوزال آماده و ارائه شوند که تا عید نوروز ۱۴۰۰ طرح بیکاری را جمع بندی کنیم.


وی افزود: در استان کرمانشاه در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی پتانسیل قابل قبولی داریم و ظرف یک هفته آینده دستورالعمل اجرایی آن را در صورتی که مورد توافق ارگان‌ها مربوطه باشد صادر می‌کنیم، موضوع بعدی مرکز کسب و کار است که قرار است به بخش خصوصی سرویس داده و قراردادی بسته شود. به تولید انبوه رسیدن سریعتر کارخانه اسید سیتریک، به تولید انبوه رسیدن کارخانه سیمان و رفع موانع و بررسی مشکلات مدیریتی آن نیز از مباحث مهم طرح شده در جلسه مذکور است، کارخانه بیستون تامین نیز باید فعال شده و رفع تسهیلات شود.


وی ادامه داد: همچنین شرکت کرپ ناز (تولید چادر مشکی) یک پروژه ملی است که به بخش خصوصی انتقال داده شده و به تسهیلات نیاز دارد و احتمالا با ۶۰ میلیارد تومان و در اختیار قرار دادن منابع ارزان قیمت مشکل آن حل می‌شود، مشکلات بانک کشاورزی از نظر منابع اختصاص یافته است، اما در مرحله دوم اشتغال پایدار به بانک‌های استان اعتباری داده نشده و باید تامین اعتبار بانک پیگیری شود، اعتبار بانک و اشتغال جدا شده و به هر کدام اعتبار جداگانه اختصاص می‌یابد.


حاتمی تاکید کرد: پیگیری تسهیلات زلزله و نهایی کردن این تسهیلات در شورای عالی اشتغال مطرح شد که بر اساس آن بانک‌ها باید حساب مستقلی برای باز پرداخت باز کنند و باز پرداخت این وام‌ها را تا زمان رسیدن تسهیلات مدیریت کنند، به علت قوی بودن استان در حوزه کشاورزی و گردشگری پرونده و درخواست‌ها زیادی در سامانه کارا داریم که باید نسبت به پوششِ این پرونده‌ها مساعدت شود و طرح‌های مورد تایید این سامانه تا پایان هفته اولویت بندی شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار