پرویز فتاح:
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: لازمه مدیریت صحیح و اجرایی شدن تمام پروژه ها وطرح های مطرح شده ، پیروی از مکتب امام، انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی است و لازم است تمام مسئولان استان برای اجرایی شدن و بهره برداری طرح ها تلاش کنند.
کد خبر: ۹۲۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 22 December 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سید پرویز فتاح در هفتمین جلسه نشست ستاد اقتصاد مقاومتي استان کرمانشاه به اختصاص اعتبار به تمام پروژه ها استان و کمک برای اجرایی شدن آن ها اشاره کرد و اظهار کرد: از استاندار کرمانشاه انتظار می رود تمامی طرح ها و پروژه ها را اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: فرمانداران هم باید در این زمینه مساعدت لازم را داشته و هر جا زمینی برای احداث مسکن محرومین یافتند،معرفی کنند تا تامین اعتبار صورت گیرد و به نفع محرومین زمین ساخته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور  افزود:در خصوص اشتغال هم وام هایی از صندوق سرمایه در اختیار استان قرار می دهیم و اعتبار لازم را تامین می کنیم، پروژه سرفیروز آباد باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین برای دامپروی طرح هایی در دست اقدام است که در سال گذشته در ماهیدشت و کنگاور اجرایی شد.

در ادامه نشست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: پروژه ها استان شامل سرفیروز آباد و طرح گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه ها عمرانی با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری است که شرایط خوبی برای صنایع تبدیلی استان فراهم آورده و می توانیم ۵۰ درصد یارانه تسهیلات را در اختیار این پروژه قرار دهیم،در صورت تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد به ارزش افزوده قابل قبولی تبدیل می شود، می توانیم یکی از واحدها راکد را در اختیار بخش کشاورزی جهت تولید محصولات لبنی قرار دهیم و فاز دوم قوطی سازی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح محرومیت زدایی بخش سرفیروز آباد آغاز شده و برای فاز اول آن ۲۵میلیارد تومان هزینه شده بسیار مفید و آمادگی لازم جهت فراهم کردن زیرساخت کارخانه لاستیک را در منطقه داریم و با توجه به تولید انبوه چغندر در استان ،نیازمند کارخانه قند هستیم.

در ادامه هدایت حاتمی گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه داد و اظهار داشت: استان کرمانشاه سرشار از استعدادهای مختلف و جمعیت گسترده و زیرساخت های مناسب است که امکان صنعتی شدن را دارد همچنین در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات پتانسیل قابل قبولی دارد اما از همه قابلیت ها آن استفاده نشده و آمار و ارقام بالایی در نرخ بیکاری دارد .

حاتمی تصریح کرد: اقداماتی که در استان شامل طرح گرمسیری که طی آن ۳۰هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده،در سال های ۹۷ و ۹۸ هر ساله ۳درصد کاهش نرخ بیکاری داشته ایم که در سال جاری هم به دنبال همین کاهش نرخ هستیم، در سال ۹۸ ،۱۳۱ پروژه ،سال ۹۹، ۱۱۷ پروژه و ۵۲ پروژه در سال جهش تولید تامین اعتبار شده اند که امید داریم تا پایان سال به اهداف خود برسیم زیرا اتمام پروژه ها کشاورزی استان از نظر کاهش نرخ بیکاری، مفید است.

در ادامه این نشست سردار بهمن ریحانی گفت: حدود۱۰ دهستان با نام قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان توسعه یافته اند و در کمتر از ۲ سال قریب به ۳۰ تا۴۰ میلیارد صرف پروژه ها استان شده اما از آنجایی که محرومیت ها گسترده است این پروژه ها به چشم نمی آیند، روستاها به لحاظ زیرساخت نیاز به پیگیری دارند همچنین کرمانشاه شهری است که به علت نرخ بیکاری بالا نیازمند توجه بیشتر است.

در این نشست منصوری گزارشی از عملکرد اقدامات بنیاد مستضعفین در مناطق محروم داد و بیان داشت: این اقدامات در ۲حوزه عمومی و متمرکز در مناطق هدف بوده اند در بحث کرونا بیش از ۳۰میلیون کمک به استان به صورت مستقیم به گروه ها مردمی و از طریق دستگاه ها صورت گرفته، طرح مسکن معلولین با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برای خانوارهای با دو عضو معلول اجرا شده، در زلزله سرپل ذهاب مصالح و بیش از۲۰۰هزار تن سیمان کمک شده،از سال گذشته ۶۱ میلیارد پروژه جدید برای سرپل ذهاب با ارزش حدود ۹میلیارد به اتمام رسیده و ۴۱ میلیارد از آن در حال پیشرفت ۷۵ درصدی و در حال اجرا است و ۱۰ میلیارد هم در حال برنامه ریزی است، ۶۰ میلیارد تسهیلات اشتغال زایی نیز داشته ایم.

رخصی در این جلسه به اقدامات کمیته امداد امام(ره) و بنیاد مستضعفان اشاره ای داشت و گفت: تجهیز و بازسازی بیش از ۱۰هزار خانه مددجویان و تحویل به آنها، حمایت یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومانی به حدود ۴هزار خانواده، تحت حمایت قرار دادن بیش از ۴هزار و۳۰۰یتیم، اختصاص ۱۰میلیارد تسهیلات برای ودیعه مسکن مستاجرین، تامین جهیزیه که مجموع کل کمک ها ۲۳میلیارد تومان بوده و همچنین از نظر اشتغال زایی حمایت ها و اقداماتی توسط سازمان صورت گرفته و باعث کسب رتبه اول کرمانشاه در کشور در این بحث شده است.

دارابی رئیس صمت در ادامه این نشست بیان کرد: فاز توسعه قوطی سازی به ارزش حدود ۴۶ میلیون یورو را داریم که در حال پیگیری است و برای ثبت سفارش کویل آلومینیوم ۱/۳ یورو ارزبری نیاز است و ۳۰میلیون یورو برای کرمانشاه ارز آوری می کند و به ۵۰ هزار تن کویل برای استان نیاز است، پیشنهاد افزایش توان تولید کارخانه لاستیک از ۲۰۰تا۲۵۰ تن در سال به ۴۰۰تا۴۵۰ تن است زیرا به این اقدام نیازمندیم.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بخش سرفیروزاباد دومین بخش بزرگ کشور است و نیازمند توجه بیشتر می باشد، قسمت زیادی از جمعیت حاشیه نشین کشور از این بخش است به طوری که در سال ۹۰تا۹۵، ۱۶درصد از جمعیت این بخش مهاجرت کرده و برای جلوگیری از این اقدام باید یک طرح بزرگ اقتصادی آنجا احداث کرد.

وی در پایان گفت: در سرفیروز آباد مرکز بهداشت نیاز است، خانه محرومین در حد ۱۰۰۰ واحد احداث شده، طرح محرومیت اقتصادی منطقه با افق سه ساله برای کشت ۱۰۰هکتار زعفران در فیروزآباد پیش بینی شده  و در کل باید نسبت به افزایش اعتبار برای این بخش مساعدت نمود و همچنین به دو محله محروم مرادآباد و ده پهن توجه ویژه کرد

در جریان این نشست فرماندار سرپل ذهاب از فتاح خواستار رسیدگی به وام های زلزله و مسکن و محرومیت زدایی و فراهم کردن امکانات برای اشتغال در این شهرستان شد، محمدی مدیرکل بهزیستی استان هم اشاره ای به اعتبارات تعلق گرفته به این سازمان در سال جاری داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار