معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به عملکرد بانک های عامل قم در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گفت: از اول مرداد ماه تا اول دی ماه سال جاری بالغ بر پنج هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های مورد نظر در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت شده‌است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 22 December 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در پایان سی و ششمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما اظهار داشت: سقفی که برای بانک ها تعیین شده و مکلف به پرداخت آن هستند ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی همچنین با توصیه به بخش‌های مختلف در جذب حداکثری این تسهیلات گفت: میراث فرهنگی که در جذب این تسهیلات عملکرد ضعیفی دارد باید تا ۲۴ ساعت دیگر برنامه زمان بندی خود را برای جذب اعلام نموده و اگر توان جذب ندارند نیز اطلاع دهد که سهم آن را به بخش دیگر بدهیم.

معاون استاندار قم تاکید کرد: دستگاه‌هایی که بیش از مبلغ تکلیفی خود نیازمند منابع هستند نیز نیاز خود را اعلام کنند تا هر بخشی که توان جذب نداشت به بخش نیازمند تزریق شود.

وی همچنین ضرورت هماهنگی بین دبیرخانه کارگروه فوق و سیستم بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هر چقدر بانک‌ها به صورت مستقیم پرداخت تسهیلات داشته باشند باید معادل عملکرد آنها در پرداخت تسهیلات در قالب فرآیند رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

وی افزود: بانک ها تلاش کنند همه پرداختی‌ها مستقیم خود را از مسیر رونق تولید به ثبت برسانند در غیر این صورت این معادل سازی باعث می شود بخشی از تسهیلاتی که به صورت مستقیم به تولید تزریق شده در آمار و ارقام آورده نشود.

معاون استاندار قم همچنین از بانک های عاملی که عملکردشان درپرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کمتر از ۵۰ درصد است انتقاد کرد و افرود: این بانک‌ها تا ۲ هفته دیگر فرصت دارند به متوسط بین ۵۰ تا ۶۰ درصد برسند و اگر غیر از این باشد قطعا در شیوه برخورد با این بانک ها تجدید نظر خواهد شد چرا که زمان کمی را در پیش رو داریم.

وی بیان کرد: برغم آنکه بیماری کرونا مشکل هایی را بر برخی از بخش ها حاکم کرده ولی این حداقل عملکردی است که باید بانک ها داشته باشند چرا که منابع استان بیش از این است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار