فرمانده انتظامی استان قم گفت: محموله لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قم کشف شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 20 December 2020

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی درگفت و گویی بیان کرد: در پی تبادل اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی استان قم با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر، تردد یک دستگاه کامیونت حامل بار قاچاق به مقصد تهران مورد رصد قرار گرفت.    

وی افزود: در ادامه کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی مقام قضائی به یکی از محورهای مواصلاتی استان قم اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری، خودرو مذکور را شناسایی و توقیف کردند.

میرفیضی گفت: سپس با انتقال کامیونت به این پلیس در بررسی محموله خودرو مشخص شد، زیر گونی‌های سبوس ۴۴ هزار و ۹۸۰ قلم لوازم آرایشی و همچنین ۵ هزار و ۶۴۰ قوطی نوشیدنی خارجی قاچاق جاسازی شده که متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم ارزش محموله کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد .

میرفیضی گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

اعتراف سارق خودرو در قم

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از دستگیری یک سارق حرفه ای در قم خبر داد و گفت: متهم طی تحقیقات پلیس، به چهار فقره سرقت خودرو و ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

میرفیضی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در قم، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی گفت: مأموران کلانتری ۲۸ شهرقائم حین گشت زنی با مشاهده یک خودرو پراید مسروقه که در حال تردد بود، بلافاصله نسبت به توقیف آن اقدام و متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه نامبرده طی تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو و چهار فقره سرقت خودرو اعتراف کرده است، گفت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

وی در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تأکید و از شهروندان خواست، به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن تجهیز خودروی خود به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضد سرقت استاندارد، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷۷ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس

در ادامه فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر طی عملیاتی مشترک با پلیس استان اصفهان خبر داد.

میرفیضی افزود: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از اقدام یک قاچاقچی مبنی بر انتقال مواد مخدر با یک دستگاه کامیون از استان های جنوب شرقی کشور به سمت استان های مرکزی مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات خاص پلیسی و تبادل اطلاعات به موقع با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، خودرو مذکور در یکی از محورهای مواصلاتی آن استان شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودرو، ۷۷ کیلو و ۵۲۰ گرم تریاک کشف و متهم دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

وی تصریح کرد: پل ارتباطی تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز بوده و انتظار می رود شهروندان ضمن همکاری مستمر با پلیس در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۷۳ راس دام سبک قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم نیز از کشف ۲۷۳ راس دام سبک قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در قم خبر داد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان، با اطلاع از جابجایی دام غیرمجاز از مجتمع دامشهر، با مراقبت محل مشاهده می‌کنند چهار دستگاه کامیون بنز تک پس از بارگیری احشام، از دامشهر خارج شدند بنابراین در محدوده سلفچگان، کامیون ها را توقیف کردند.

وی خاطرنشان کرد: از خودروهای توقیف شده ۲۷۳ راس دام سبک فاقد مجوز قانونی کشف شد که ارزش آن برابر اعلام کارشناسان هفت‌میلیارد ریال عنوان شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: در این رابطه چهار متهم دستگیر و پس از معرفی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

وی ادامه داد: پلیس قم در سال رونق تولید، با جدیت با هرگونه قاچاق کالا و ارز مقابله خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند اطلاعات خود را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار