مدیرعامل انجمن کاهش آسیب ایدز استان اردبیل گفت: در سال گذشته و ۹ ماه امسال بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت در معرض خطر ابتلا به ویروس ایدز در این استان تست شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 17 December 2020

شهرزاد موفق روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز در خلخال اظهارکرد: از مجموع تست ایدز این افراد از جمله معتادان ، زنان و کودکان خیابانی ، افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست ، متصدیان آرایشگاه‌های زنانه و اقشار و گروه‌های اجتماعی که بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به ایدز قرار دارند، جواب آزمایش ۲ نفر مثبت بوده است.

وی با توصیه به مسوولان برای معرفی افراد مشکوک به ایدز برای انجام تست و فراهم شدن زمینه درمان افراد مبتلا به این بیماری و همچنین درخواست از گروه‌های پرخطر در معرض ابتلا به بیماری ایدز برای بهره‌مندی از انجام تست رایگان گفت: انجام آزمایش و تست ایدز داوطلبانه ، بدور از اجبار و کاملا محرمانه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن کاهش آسیب همیاران پاک بهزیستی استان اردبیل همچنین از اجرای مرحله سوم برنامه‌های حضوری راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به ایدز در استان اردبیل خبر داد و افزود: دوره‌های آموزشی ویژه همزمان با سالروز جهانی مبارزه با ایدز برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها با اندکی تاخیر و با همکاری سازمان بهزیستی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی از عموم مردم خواست اگر نسبت به ابتلای به بیماری ایدز مشکوک هستند، به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری محل سکونت مراجعه کرده و به صورت مطمئن نسبت به کنترل و درمان بیماری خود اقدام کنند.

کارگاه آموزشی راهکارهای پیشگیرانه از ابتلا به ایدز برای افراد و گروه‌های پرخطر جامعه خانواده‌های در معرض ابتلا به این بیماری در اداره بهزیستی خلخال برگزار و تست داوطلبانه نیز در کمپ ترک اعتیاد و بهبود معتادان این شهر و همچنین روی افراد در معرض خطر انجام شد.

ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود ، این بیماری عمدتا از طریق آمیزش جنسی محافظت نشده، انتقال خون، استفاده از سرسوزن آلوده و همچنین از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار