مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: ۵۴ هزار و ۷۷۵ نفر در این استان تاکنون زیرپوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۲۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 17 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛عهدیه طهماسبی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش اظهار داشت: این طرح در ۱۴۴ مدرسه و با تحت پوشش قرار گرفتن تعداد ۵۴ هزار و ۷۷۵ نفر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر استان اجرا شد.

وی در خصوص آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری در استان ایلام افزود: برای پیشگیری از اعتیاد خانواده ها در ۱۰ محله پرخطر استان آموزش مهارت های زندگی و سبک فرزند پروری برگزار شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام اضافه کرد: برای کنترل اعتیاد در فضاهای آموزشی با همکاری دانشگاه های استان ۱۰ برنامه پیشگیری از اعتیاد برای ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو توسط دبیرخانه شورای مواد مخدر استان اجرا شده است.

طهماسبی یادآور شد: بر اساس آخرین شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۵ ایلام با ۱/۹ درصد جزو استان های پاک کشور از نظر نرخ اعتیاد در کشور است و در نرخ شیوع اعتیاد نیز در بین ۳۱ استان رتبه ۲۷ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص تعداد مراکز درمان اعتیاد برای کاهش میزان معتادان افزود: ۵۲ مرکز درمان اعتیاد در استان فعال است که از این تعداد ۳۸ مرکز دارویی و ۱۴ مرکز اقامتی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام با ذکر این نکته که شیوع شناسی اعتیاد هر پنج سال یکبار در کل کشور انجام می شود، تاکید کرد: آخرین شیوع شناسی نرخ اعتیاد سال ۹۵ انجام شده است.

طهماسبی ابراز امیدواری کرد: چنانچه سال ۱۴۰۰ عملیات شیوع شناسی نرخ اعتیاد انجام شود با اقدامات مثبت انجام شده احتمال کاهش نرخ اعتیاد در استان وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام به تشریح اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد در استان پرداخت و افزود: پذیرش تعداد ۴۰۵ معتاد در مراکز اقامتی بهزیستی، پخش موشن گرافی پیشگیری از اعتیاد، توزیع بروشور با موضوع عوارض مصرف مواد مخدر و تهیه برنامه توسط صدا و سیما به سفارش دبیرخانه شورای مواد مخدر با عنوان (مثبت و منفی زندگی) بخشی از اقدامات انجام شده در راستای پیشگری و کنترل کاهش اعتیاد در استان ایلام است.

طهماسبی اضافه کرد: ارایه خدمات مشاوره توسط دفاتر تسهیل گری و برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد توسط این دفاتر و سازمان های مردم نهاد از دیگر فعالیت ها و برنامه ها برای کاهش نرخ اعتیاد در استان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام از تجهیز مرکز قرنطینه معتادان متجاهر در ایلام خبر داد و افزود: مجموعه هشت واحدی مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده و شهرداری ایلام تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز هزینه کرده است.

طهماسبی یادآور شد: همچنین برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام ۴۱۱ خانواده‌ آسیب دیده از اعتیاد از حمایت بهداشتی و غذایی برخوردار شده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار