مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه باستانی کنزق سرعین هزینه شده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 16 December 2020

نادر فلاحی روز چهارشنبه در جریان بازدید امام جمعه سرعین از این محوطه باستانی اظهارداشت: اقداماتی که در روستای کنزق برای کاوش و ثبت آن به عنوان پایگاه ملی انجام شده، بسیار چشمگیر بوده است.

او افزود: کاوش، مرمت و ثبت به عنوان پایگاه ملی زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در شهرستان سرعین و روستای کنزق را فراهم خواهد آورد و به همین منظور مجتمع رفاهی - خدماتی نیز در این منطقه احداث می‌شود.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسیده و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای کنزق، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت قرار گرفته است.

امام جمعه سرعین نیز در این بازدید گفت: تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی رونق اشتغال و گردشگری را در این روستا و شهرستان سرعین به دنبال خواهد داشت

حجت‌الاسلام محمود اصغری افزود: اقدامات انجام شده از سوی میراث‌فرهنگی استان برای تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی بسیار مناسب و شایسته قدردانی است و زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا شاهد رونق اشتغال و گردشگری در روستای کنزق و شهرستان سرعین باشیم.

او ادامه داد: برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به شهرستان مقرر شده تا با همکاری و هماهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل دوره‌های آموزشی تعامل با گردشگران در سرعین برای مردم منطقه برگزار ‌شود.

روستای کنزق در سه کیلومتری شهر سرعین واقع شده‌ است. این روستا دارای غارهایی با معماری بی‌نظیر و قدمت تاریخی ۲ هزار و ۵۰۰ سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده ‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار