مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: امسال در قالب یک طرح ملی، برای احداث پنج هزار واحد مسکونی ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره و بلاعوض برای محرومان این استان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 14 December 2020

فرهاد سبحانی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، سهمیه ساخت مسکن محرومان استان اردبیل در سال گذشته را سه هزار و ۱۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: امسال سهمیه این استان به علت اجرای موفق طرح در سال گذشته با افزایش ۶۲ درصدی به پنج هزار واحد رسیده است.

وی بیان کرد: برای ساخت این مسکن محرومان علاوه بر پرداخت تسهیلات کم‌بهره ۵۰۰ میلیون ریالی، ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض نیز به سه دهک یک، ۲ و سه به شرط احداث بنا حداکثر با ۶۰ مترمربع زیربنا پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین افزود: علاوه بر این، اگر متقاضیان ساخت مسکن محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باشند، بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض نیز از این نهادها دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: احداث این واحدهای مسکونی محرومان آغاز و در این راستا سه هزار و ۳۲۳ پرونده برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن تشکیل شده و ۲ هزار و ۴۷۱ نفر از آنها نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

سبحانی گفت: هزینه پروانه، نقشه و نظارت بر ساخت این واحدها رایگان بوده و از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای پرداخت وام با ۹۵۶ نفر از متقاضیان عقد قرارداد شده و برخی از بانک‌های عامل سفته زنجیره‌ای را برای اعطای وام به این متقاضیان پذیرفته‌اند و همین امر موجب تسریع در پرداخت وام و ساخت مسکن محرومان در استان اردبیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار