مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۲۸ مرکز روزانه خدمات لازم را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهند، گفت: یک هزار معلول و سالمند استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۲۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 14 December 2020

بهره‌مندی یک هزار معلول و سالمند استان سمنان از خدمات بهزیستی

علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه سه دفتر توانمندسازی، توان‌بخشی روزانه و توان‌بخشی شبانه‌روزی مراقبتی حمایتی معلولان در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: خدمات تخصصی از طریق ۲۸ مرکز روزانه به جامعه هدف در استان سمنان ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه یک هزار معلول و سالمند استان سمنان از خدمات مراکز روزانه بهزیستی بهره‌مند هستند، افزود: در این مراکز خدمات تخصصی نظیر آموزش و توان‌بخشی، حرفه‌آموزی و کارگاهی و تولیدی به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه برای حفظ شأن مددجویان کمک‌هزینه دانشگاه و شهریه دانشجویان تحت پوشش به‌حساب آن‌ها پرداخت می‌شود، ابراز داشت: یک هزار دانشجو و دانش‌آموز از این کمک‌هزینه بهره‌مند هستند و برای آنکه در محیط آموزشی دانشگاه شناخته نشوند مستقیم به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

ایزدپور در ادامه تصریح کرد: به وجود شیوع کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن مراکز روزانه و شبانه، به طبع آن کمک‌هزینه تأمین لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه در راستای حفظ کیان خانواده پرداخت الکترونیک پرستاری و مددکاری برای کسانی که معلولیت شدید دارند نیز انجام شد تا این معلولان در خانواده نگهداری شوند، افزود: در مرحله بعد چنانچه نگهداری آن‌ها با مشکلات مواجه باشند در مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: بهزیستی برای توانمندسازی جامعه هدف خود طرح و برنامه‌های بسیاری دارد ولی متأسفانه اعتبارات محدود و تحریم‌ها نیز تهیه لوازم توان‌بخشی را با مشکلات زیاد مواجه کرده است که برای تهیه این اقلام نیازمند کمک خیران هستیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار