سرپرست پلیس فتای استان البرز با اشاره به اینکه خرید و توزیع واکسن کرونا تنها توسط وزارت بهداشت ممکن است، گفت: فروش واکسن کرونا در بستر مجازی شگرد جدید کلاهبرداران است.
کد خبر: ۹۲۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 14 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» رسول جلیلیان با اشاره به اینکه بستر فضای مجازی برای سوء استفاده گران محیطی مناسب است، گفت: کلاهبرداران در شرایط متخلف به فکر پیاده کردن شگرد و راه‌های گوناگون برای خالی کردن جیب مردم هستند بنا بر این توصیه می‌شود مردم برای فعالیت در بستر مجازی آگاهی کافی را داشته باشند.

سرپرست پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا یکی از شرایط برای استفاده کلاهبرداران بستر مجازی بود، ادامه داد: نوبت به واکسن کرونا رسیده است و برخی در بستر مجازی مدعی داشتن واکسن و فروش آن هستند.

جلیلیان اظهار کرد: این اتفاق به دنبال انتشار اخبار واردات واکسن کرونا به کشور بود که تبلیغات گسترده ای با موضوع فروش آن در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام از سوی کلاهبرداران اینترنتی انجام شده است.

این مقام مسؤول فروش و توزیع واکسن را تنها از مسیر مجموعه وزارت بهداشت میسر خواند و ادامه داد: هرگونه تبلیغ و فروش دارو و واکسن از طریق فضای مجازی جرم بوده و با متخلفان این حوزه برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست پلیس فتا استان البرز به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به صفحه‌های تقلبی اعتماد نکرده و از قرار دادن اطلاعات بانکی شان در اختیار گردانندگان این صفحات پرهیز کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند برای اطلاع از آخرین شگردهای کلاهبردان اینترنتی و همچنین اعلام موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس ww.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار