رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس اعلام کرد به منظور ساماندهی ،نگهداری و درمان معتادان متجاهر ۲ بازپروری معتادان تحت نظارت این اداره در فردیس راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۲۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 12 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» احمد محمدزاده گفت: با راه اندازی این ۲ مرکز بازپروری ، معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی و شهرداری فردیس جمع آوری و به این مکانها انتقال می یابد.

وی اظهار داشت: ۸۰ معتاد بی خانمان پس از جمع آوری به این ۲ مرکز انتقال یافتند و تحت درمان قرار گرفتند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت : اکنون در مجموع هشت مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان فعال بوده که تعدادی از آنها  به درمان اعتیاد بانوان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی و اسکان افراد معتاد بی خانمان و متجاهر در مراکز بازپروری نماینده دادستانی، نماینده شورای مواد مخدر، کارشناس بهداشت و  بهزیستی شهرستان فردیس نظارت  دارند و با  رعایت موازین بهداشتی و انجام آزمایشات مختلف روند اسکان معتادان پیش می رود.

رییس اداره بهزیستی فردیس با یادآوری اینکه ایجاد سرپناه برای کارتن خواب های این شهرستان برعهده شهرداری است گفت: شهرداری گرمخانه بانوان را راه اندازی کرده و گرمخانه آقایان نیز در دست ساخت است که ساماندهی بی خانمان ها طبق آیین نامه و بخشنامه های موجود با شهرداری های کشور بوده و غربالگری این افراد برعهده بهزیستی است.

 محمد زاده افزود:  پس از اسکان بی خانمان ها در گرمخانه ها این افراد متناسب با وضعیت جسمی و سنی غربالگری قرارمی می شوند  و افراد سالمند و کودکان و نوجوانان متناسب با شرایط سنی تحت نظر روانشناسان، مددکاران و اورژانس اجتماعی  غربالگری و ساماندهی خواهند شد.

وی ادامه داد:  معتادان بی خانمان به مراکز بازپروری ، سالمندان به سراهای سالمندی و کودکان و نوجوانان به مکان های مناسب انتقال مییابند و از خدمات لازم بهره مند می شوند.

محمدزاده همچنین به دیگر مراکز تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: هشت مرکز توانبخشی شامل سالمندان و بیماران اعصاب و روان و معلول، حدود ۴۰ مهدکودک، حدود سه موسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی،  مراکزی همچون موبایل سنتر و« بی .آی .پی» در شهرستان فردیس فعال شده است.

رییس اداره بهزیستی فردیس  خاطرنشان کرد: انتظارمی رود شهرداری ها در اسرع وقت نسبت به جمع آوری افراد بی خانمان  از جمله کودکان کار و خیابان اقدام شود.

وی از شهرداری فردیس خواست نسبت به مناسب سازی معابر این شهر پرجمعیت برای تردد آسان معلولان وجانبازان اقدام کند.

محمدزاده نبود  اورژانس اجتماعی در مشکین دشت فردیس را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و گفت:  اگر شهرداری فضایی در اختیار بهزیستی قرار دهد این اقدام در اسرع وقت عملی خواهد شد.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار