مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: یک هزار و 100 صنعتگر در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی حمایتی صنایع‌دستی و 41 نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 08 December 2020

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از رونق فروش صنایع دستی در فضای مجاز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کارگاه‌های صنایع‌دستی و کنسل شدن نمایشگاه‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، تولیدات خود را در فضای مجازی به فروش گذاشتند که تاکنون مورد استقبال علاقه‌مندان قرارگ رفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه فضای مجازی ظرفیتی مناسب برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی است که باید از آن استفاده بهینه کرد، گفت: با توجه به شیوع کرونا، فروش اکثر صنعتگران در خارج از استان انجام می‌شود و صنعتگران چاقوساز ناچار بفروش محصولات خود از طریق فضای مجازی شدند که تا حدودی موفق بوده‌­اند.

ارجمند ادامه داد: وضعیت فعلی موجود باعث شده قدرت خرید مردم کم شود در حالیکه درگذشته خرید صنایع‌دستی جزو اقلام سبد خانوار بوده است، پس باید از فرصت فضای مجازی با قیمت پایین‌تر استفاده کرد تا در دوران پساکرونا بتوان به نحو مناسب‌تر و مطلوب‌تری از آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی استان بسیار غنی و دارای ذوق هنری است که برای ارتقا بیشتر چه از نظر کیفیت و چه از نظر هنری برنامه‌های مختلفی باید طراحی شود، گفت: امروز نقش فضای مجازی در بهبود و توسعه کسب‌وکار انکارناپذیر است و هنرمندان و صنعتگران نیز باید برای بازاریابی و فروش تولیدات خود از این ظرفیت بهره ببرند.

ارجمند افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری استان زنجان، صنعتگران صنایع‌دستی بیشترین آسیب را از شیوع بیماری متحمل شده، به‌طوری‌که بیشتر صنعتگران دچار رکود شده و برخی تعطیل شدند.

وی گفت: به‌ منظور جبران بخشی از خسارت صنعتگران، 120 صنعتگر صنایع‌دستی در این استان تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هم‌اینک حدود هزار و 100 صنعتگر در استان مورد حمایت بیمه تأمین اجتماعی حمایتی صنایع‌دستی و 41 نفر هم از طریق بیمه روستایی و عشایری حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به امکان‌پذیر نبودن ایجاد بیمه تأمین اجتماعی برای صنعتگران صنایع‌دستی گفت: «صنعتگرانی که مایل به برخورداری از بیمه هستند می‌توانند با در دست داشتن مجوز صنایع‌دستی به بیمه روستایی و عشایری مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پرداخت وام با سود کم به متقاضیان صنایع‌دستی در قالب تسهیلات روستایی عشایری به‌منظور ایجاد و رونق اشتغال در سطح استان از جمله این طرح‌ها است و طرح‌های مذکور پس از ثبت نهایی در سامانه کارا و تصویب کارگروه شهرستان و استان قابل پرداخت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار