مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تعداد 637 فقره انشعاب غیرمجاز طی 8 ماهه سال جاری در شهرستان ابهر شناسایی و کشف شد.
کد خبر: ۹۲۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 06 December 2020

علیرضا جزء قاسمی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از این تعداد انشعاب غیر مجاز، 500 فقره مربوط به حوزه شهری و 137 فقره نیز در بخش روستایی کشف و شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان،  افزود: تعداد 325 فقره از این انشعابات تبدیل به مجاز شده و مابقی نیز در قالب انشعابات خانه باغ، در مناطق مختلف شهرستان ابهر قطع و جمع آوری شد.

وی، نصب شیرهای فشار شکن، اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب، زون بندی شبکه توزیع آب و استاندارد سازی انشعابات را از جمله اقداماتی دانست که کاهش 63 درصدی حوادث و اتفاقات آب شرب در شهرستان ابهر را در پی داشته است.

جزء قاسمی بیان داشت: با کاهش حوادث و اتفاقات شبکه توزیع آب، میزان هدر رفت آب در این شهرستان نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کاهش مدت زمان قطعی آب در روستاها، ایجاد آب پایدار به مشترکین مجاز از محل تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز و شناسایی درآمدهای از دست رفته، از جمله دست آوردهای کشف و شناسایی انشعابات غیر مجاز می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: طبق برنامه ای مدوّن، پایش انشعابات غیرمجاز در شهرستان ابهر، هر دو هفته یکبار در دو روستای این شهرستان انجام خواهد شد.

وی همچنین به عقد قرارداد با بنیاد تعاون ناجا به منظور همکاری در برخورد با متخلفین حوزه آب و فاضلاب نیز اشاره کرد.

جزء قاسمی با اشاره به بهینه سازی و حفاظت از سرچشمه های فاقد پوشش در روستاها گفت: این عملیات در روستاهای چرگر، توده بین، چشین، آقجه کند، قفس آباد، زره باش، چشمه بار و مرشون اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار