یک هزار و ۱۲۱ دانش آموز و ۲۴۷ دانشجو از خدمات توانبخشی و تامین هزینه‌های تحصیلی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 06 December 2020
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولان موضوع آموزش عالی افراد معلول نیازمند و آیین نامه اجرایی آن، افرادی که براساس آزمون وسع مبتنی بر سامانه بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارند و دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند، می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک‌بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز از آموزش رایگان بهره‌مند شوند.۲۵۰ دانشجوی معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی زنجان
 
محمد محمدی افزود:همچنین دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که نیازمند هستند و در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند و در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند نیز کمک هزینه تشویقی تحصیل در هر ترم برحسب مقطع تحصیلی آن‌ها از کاردانی تا دکترا دریافت می‌کنند.
 
این مقام مسئول توجه به ورزش معلولین را بسیار حائز اهمیت خواند افزود: نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌نمایند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال آور بودند.
 
مدیر کل بهزیستی در ادامه تعداد مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را ۱۰ مرکز عنوان کرد وافزود: ۶۷۸ نفر از معلولین در این مراکز نگهداری می‌شوند واز زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز به طور کامل رعایت گردیده است.
 
وی با اشاره به اینکه  مراکز خدمات در منزل حوزه توانبخشی۶ مرکز است و افزود: ۴ مرکز فعال در حوزه ویزیت در منزل به ۲۲۰ نفر و ۲ مرکز فعال در حوزه مراقبین در منزل به ۱۷۴ نفر خدمات ارائه داده اند.
 
محمدی در پایان به پیشگیری از معلولیت تاکید کرد و افزود: بهزیستی برنامه‌های پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و غربالگری ژنتیک را اجرا می کند که در این راستا در شش ماهه اول سال ۳۷۸ نفر از مشاوره ژنتیک مراکز بهزیستی بهره‌مند شده اند.
 
وی گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک برنامه تنبلی چشم به صورت گسترده اجرا نگردید، ولی مراکز دائمی غربالگری بینایی تحت نظارت بهزیستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه کردند که در این راستا تاکنون ۸ هزار و ۳۲۹ کودک معاینه چشم شدند و در شش ماهه اول سال نیز ۵ هزار ۶۷۱ نوزاد غربالگری شنوایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار