فرحناز محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای معلولین، فراکیر، دسترس پذیر و پایدار، شعار جهانیِ امسال برای هفته معلولین است.
کد خبر: ۹۲۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 05 December 2020

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته معلولین اظهار داشت: سوم دسامبر مصادف با ۱۳ آذر ماه به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده و با توجه به این که در استان حدود۴۳هزار معلول داریم برنامه‌ها وخدمات متنوع و فراوانی ارائه شده و در دست اقدام داریم.

وی شعار هرروز از این هفته را بدین شرح بیان کرد:۱۳آذرماه روز اول و با شعار شامل سازی افراد دارای معلولیت درمسیر تصدیق اجتماعی در دنیای پس از کرونا، روز دوم ۱۴ آذر با شعار افراد دارای معلولیت زیر چتر حمایت‌های قانونی، روز سوم اشتغال افراد دارای معلولیت، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو، روز چهارم افراد دارای معلولیت و تحکیم نظام خانواده، روز پنجم رسانه و آگاه سازی جامعه پیرامون مسائل افراد دارای معلولیت، روز ششم افراد دارای معلولیت و مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه و روز پایانی یعنی چهارشنبه ۱۹ آذر با شعار هم سویی دستگاه‌ها و عزم ملی در احیای حقوقی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تقدیر از معلولان موفق و دعوت از دونفر از آن‌ها در دو برنامه صدای مهربانی و شب قند شبکه‌ی زاگرس جهت افزایش انگیزه سایر معلولین، دیدار مدیر کل و مسئولین بهزیستی استان و شهرستان‌ها با برخی خانوار‌ها دارای معلول به خصوص خانواده‌هایی که بیش از یک معلول دارند از دیگر برنامه‌ها این هفته است.

این مسئول بیان داشت: این هفته از کارمندان معلول ادارات و سایر نهاد‌ها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد همچنین در نظر داریم درصورت مساعد بودن شرایط و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مراکز نگهداری شبانه روزی دیدار داشته و از پرستاران، مربیان و مسئولین این مراکز تجلیل کنیم.

محمدی از ارائه خدمات رایگان کلینیکی و توانبخشی نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی و سایر خدمات مرتبط با حوزه‌ی معلولین در این هفته خبر داد و گفت: در چند روز گذشته نیزحدود ۲۰۰ پک غذایی دومیلیون تومانی با ارزش کلی ۴۰۰ میلیون تومان بین ۲۰۰ خانوار کرمانشاه توزیع شده و روز یکشنبه هفته آینده همزمان با سراسر کشور ۴۲ واحد مسکن معلولین به معلولان تحویل داده می‌شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار