معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: کمبود مناسب‌سازی شهری اعم از مترو و معابر و نبود محتواهای آموزشی مناسب سازی شده برای معلولان از مشکلات مهم این قشر در اصفهان است.
کد خبر: ۹۲۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 03 December 2020

پژمان پورشبانان با اشاره به روز جهانی معلولین با شعار «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر، پایدار)»، اظهار داشت: هر نوع کمبود یا فقدان توانایی ناشی از اختلال که فعالیت فرد را برای انجام امری به روش افراد عادی، محدود کند یا دامنه فعالیت وی را از حالت طبیعی خارج کند، و حضور وی در اجتماع محدود شود معلولیت نامیده می‌شود.

وی افزود: «خودباوری» ویژگی مهمی است که فرد دارای معلولیت با ارتقای توانمندی به آن دست می‌یابد که اداره کل بهزیستی اصفهان در راستای تقویت توانمندی‌های فرد دارای معلولیت گام بر می‌دارد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه توانمند سازی فرد دارای معلولیت او را به حضور فعال در جامعه ترغیب خواهد کرد، تصریح کرد: نگاه جامعه در برخورد با افراد دارای معلولیت هم نقش بسزایی دارد؛ چراکه همگام با توانمند شدن فرد و رسیدن به خودباوری، نگاه جامعه هم می‌تواند در ایفای نقش اجتماعی فرد دارای معلولیت سهم بسزایی داشته باشد.

وی با تغییر دید و نگرش جامعه به فرد دارای معلولیت تصریح کرد: «موانع فرهنگی» در قالب فشارهای جامعه می‌تواند عامل بازدارنده حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه تلقی شود.

پورشبانان به «موانع فیزیکی» هم به عنوان سد راه حضور فعال افراد دارای معلولیت اشاره‌ای کرد و افزود: کمبود مناسب سازی شهری اعم از مترو، معابر، بانک‌ها و پارک‌ها به انضمام فقدان مناسب سازی محتواهای مورد نیاز افراد دارای معلولیت از مسائل و مشکلات این طیف جمعیتی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار