مرضیه توکل گفت: درمان اختلالات آلرژی کمک می کند با کنترل سیستم ایمنی، عارضه عفونت تنفسی و کرونا در افرادی که مستعد این مسئله هستند به حداقل برسد.
کد خبر: ۹۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 02 December 2020
به گزارش «تابناک البرز» یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی درباره چگونگی تشخیص کرونا و آلرژی گفت: بسیاری از افراد دارای مشکلات متعدد آلرژی اعم از آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی، سرفه، تنگی نفس و خس خس سینه هستند که به صورت فصلی بروز می کند.
مرضیه توکل افزود: غالب افراد نمی توانند تشخیص بدهند که این علائم عفونت کرونایی است یا خیر، البته تشخیص این موضوع بسیار اهمیت دارد، برخی مواقع ممکن است فرد حتی مبتلا به عفونت های کرونایی شده باشد اما آن را به حساب آلرژی بگذارد و دیر به مراکز درمانی مراجعه کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: افرادی که دچار آلرژی هستند با هر سرماخوردگی، ممکن است علائم آلرژی آنها بازگردد و در واقع هر گونه عفونت تنفسی می تواند علائم آلرژی را تشدید کند، بنابراین درکسی که زمینه آلرژی دارد زمانیکه به کرونا مبتلا می شود می تواند علائم آلرژی بیشتر شود.
توکل تصریح کرد: توصیه می کنم این افراد حتما اگر علائم مذکور را داشتند به پزشک مراجعه کنند، پزشک می تواند بر اساس شواهد و علائم بالینی و شرح حال بیمار می تواند کرونا یا علائم آلرژی را تشخیص دهد. البته بد نیست بدانیم ممکن است آلرژی و کرونا همزمان در یک شخص بروز کند.
وی گفت:  افرادی که آلرژی دارند باید به خوبی آن را کنترل یا درمان کنند زیرا اشتباه بین آلرژی و کرونا کمتر برای آنها اتفاق خواهد افتاد، درمان اختلالات آلرژی کمک می کند با کنترل سیستم ایمنی، عارضه عفونت تنفسی در افرادی که مستعد این مسئله هستند به حداقل برسد.
توکل افزود: در تمام دستورالعمل های جهانی توصیه می شود تمام بیمارانی که آلرژی دارند درمان آن را به صورت دقیق در زمان پاندمی کرونا ادامه بدهند، برخی از داروهایی که این افراد استفاده می کنند کورتون های استنشاقی است اما بیماران از ترس کووید 19 تمام داروهای خود را کنار می گذارند که بسیار مشکل ساز است.
وی اظهارداشت: در مورد کورتون رویکرد عوض شده و در حال حاضر جز درمان های کرونا در نظر گرفته می شود اما نباید کسی خودسرانه از آن استفاده کند، ما معمولا در بیمارانی که آسم و آلرژی دارند،کورتون های استنشاقی یا اسپری را تجویز می کنیم زیرا نه تنها منع ندارند بلکه باید بدقیق استفاده شوند.
توکل تصریح کرد: استفاده از کورتون های استنشاقی نه تنها آلرژی را کنترل می کند بلکه با کمک به تقویت سیستم ایمنی موجب جلوگیری از ابتلای افراد به عفونت های تنفسی خواهد شد، زمانی که درمان جلوی عفونت های تنفسی را بگیرد ممکن است در کاهش ابتلا به کرونا هم کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: البته هر زمانی که بیماران مذکور دچار علامت تنفسی شدند آن را صرفا به حساب اینکه آلرژی تشدید شده است نگذارند و حتما به پزشک مراجعه کنند تا در صورت ابتلا به کرونا سریعا تشخیص داده شده و درمان مناسب انجام شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار