رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف و دستگیری فردی که با ترفند خاصی اقدام به کلاهبرداری از طریق سایت‌های خرید و فروش کالا می‌ کرد ،خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 01 December 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرپرست پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان البرزی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق درج آگهی‌های جعلی در یکی از سایت‌های خرید فروش کالا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

سرهنگ جلیلیان گفت: پس از دریافت اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی مشخص شد کلاهبردار با استفاده از ایجاد یک آگهی در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا اقدام به فروش کالایی نموده که در واقعیت وجود خارجی نداشت که شاکی بدون رویت کالا مبلغ درخواستی را به حساب کلاهبردار واریز کرده است.

وی ادامه داد : با اقدامات فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، طی عملیاتی دستگیرشد و به پلیس فتا استان انتقال پیدا کرد.

این مقام انتظامی افزود: کلاهبردار با رصد سایت‌های خرید و فروش کالا و رویت آگهی مندرج توسط  کاربران، اقدام به درج آگهی فروش شبیه به همان مشخصات می کرده و سپس در کمین  تماس از سوی  قربانیانی که بطور واقعی قصد خرید همان کالا را دارند نشسته و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می کرد.

سرهنگ جلیلیان هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه، کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی مشاهده کرده اند را از نزدیک رویت نمایند و سپس به تکمیل عملیات پرداخت بپردازند .

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی مراجعه نموده و در صورت نیاز، مشکلات سایبری خود را با کارشناسان پلیس فتا  بصورت تلفنی و یا حضوری در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار