چنانچه تاریخ اعتبار و برگه های دفترچه تامین اجتماعی تمام شده باشد باز هم می توانید به پزشک مراجعه کنید.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 29 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» معاون درمان سازمان تامین‌اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که اوراق دفترچه درمانی آنها در این ایام به اتمام رسیده یا می‌رسد، لازم نیست برای دریافت دفترچه درمانی جدید به شعب و کارگزاری‌های تامین‌اجتماعی مراجعه کنند و در صورت نیاز به خدمات تشخیصی و درمانی و مراجعه به پزشک، می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را با ارائه جلد دفترچه درمانی که حاوی شماره بیمه و مشخصات بیمه‌شده است و یا ارائه کارت ملی دریافت کنند.
دکتر امیرعباس منوچهری گفت: تا شنبه 15 آذر 1399 شعب تامین ‌اجتماعی و کارگزاری‌های وابسته در استان‌هایی که وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا دارند تعطیل است، بنابراین با نسخه‌نویسی الکترونیک، خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پیش از این در مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز نیاز به دفترچه درمانی حذف شده است و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران مراجعه کننده به این مراکز درمانی، تنها با ارائه کارت ملی یا اعلام شماره آن خدمات درمانی دریافت می کنند.
معاونت درمان سازمان تامین‌اجتماعی از همه پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد خواسته براساس قرارداد امضا شده با این سازمان بیمه‌شدگان را بدون دفترچه پذیرش کنند و با نسخه‌نویسی الکترونیک در نشانی ep.tamin.ir استفاده از برگ دفترچه درمانی کاغذی را حذف کنند.
منوچهری گفت: چنانچه به هر دلیل امکان تولید الکترونیک نسخه پزشکی وجود نداشته باشد، پزشکان و درمانگران طرف قرارداد می‌توانند طبق روال جاری ضمن اخذ استحقاق درمان برای بیمه‌شده، دستورات پزشکی خود را در سربرگ مخصوص مطب پزشک تجویز کنند. در این‌صورت، علاوه بر ثبت‌ نام و نام خانوادگی و تاریخ ویزیت، درج شماره ملی و شماره بیمه بیمار (مندرج درجلد دفترچه بیمه شده)  نیز بر روی سربرگ نسخه الزامی خواهد بود.
وی افزود: پزشکان طرف قرارداد در صورت درج دستورات پزشکی در سربرگ مخصوص مطب پزشک، لازم است دستورات پزشکی را با استفاده از کاربن در دو برگ تجویز کنند که برگ اول آن در اختیار بیمه‌شده قرار می‌گیرد  تا به داروخانه و سایر مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد ارائه شود و برگ دوم آن نیز طبق روال مرسوم (همانند برگ دوم‏‏/ برگ مخصوص پزشک در دفترچه درمانی) توسط پزشک به معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان مربوطه تحویل خواهد شد.
همچنین داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد موظفند ضمن پذیرش سربرگ کاغذی مطب پزشک، خدمات در تعهد را طبق ضوابط و مقررات جاری ارائه کنند. در تمام موارد، اخذ استحقاق درمان بیمه‌شده از سامانه‌های مربوطه مطابق تصویر پیوست الزامی است.
این مقررات فقط در ایام تعطیلات اجباری ناشی از کرونا برای استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند قابلیت اجرا خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار