آرش بهاروند احمدی گفت: همزمان با نفوذ سامانه بارشی به استان البرز شاهد رگبار شدید برف و باران، تگرگ، رعد و برق خواهیم بود که بیشینه بارش های این سامانه در ارتفاعات و جاده های منتهی به آن است.
کد خبر: ۹۱۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 26 November 2020
به گزارش «تابناک البرز» مدیر کل هواشناسی البرز درباره آخرین وضعیت هوای استان گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با تقویت فشار سطح زمین در منطقه است.
آرش بهاروند احمدی افزود: الگوی مذکور حاکی از نفوذ سامانه بارشی از پنج شنبه شب تا جمعه عصر به صورت رگبار شدید برف و باران، تگرگ، رعد و برق خواهد بود که بیشینه بارش های این سامانه در ارتفاعات و جاده های منتهی به آن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سامانه فوق مه آلودگی، رگبار برف، رگبار باران، رعد و برق و تگرگ را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: شامگاه پنج شنبه این موج بارشی فعالیت خود را در البرز آغاز می کند و تا عصر جمعه در استان فعال است.
بهاروند به کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها، آبگرفتگی معابر شهری، ریزش سنگ و رانش کوه، سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی اشاره و تصریح کرد: مردم از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
مدیر کل هواشناسی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مردم به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه و سقوط بهمن از توقف در دامنه کوه ها خودداری کنند، خاطرنشان داشت: لازم است از عملیات بتن ریزی با ماندگاری بیش از 12 ساعت خودداری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار