مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: با عنایت به دستورالعمل جدید، حمایت از کسب و کار‌های بیشترآسیب دیده ازویروس کرونا، فعالان حوزه گردشگری، از راهنمایان سفر و سفره‌خانه‌های سنتی، تا واحد‌های بومگردی و هتلداران بنا به سطح فعالیت و رتبه، از تسهیلات از ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومانی جبران خسارت دوران کرونا با تنفس ۶‌ماهه، برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 25 November 2020
مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: با عنایت به دستورالعمل جدید، حمایت از کسب و کار‌های بیشترآسیب دیده ازویروس کرونا، فعالان حوزه گردشگری، از راهنمایان سفر و سفره‌خانه‌های سنتی، تا واحد‌های بومگردی و هتلداران بنا به سطح فعالیت و رتبه، از تسهیلات از ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومانی جبران خسارت دوران کرونا با تنفس ۶‌ماهه، برخوردار می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان، مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان درخصوص تسهیلات واحد‌های بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا درحوزه گردشگری بر اساس شیوه بنگاه محوری گفت: ثبت نام فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونایی برروی سامانه کارا ازپنجشنبه (۲۹ آبان) آغاز شد؛ این تسهیلات بر اساس نوع فعالیت و مقیاس واحد صنفی و درجه و ستاره تاسیسات گردشگری از حداقل ۱۶میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان متغیر ونرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است. فعالان گردشگری برای آغاز پرداخت این وام از دوره تنفس برخودار شده اندوواقساط از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بازپرداخت می‌گردد.

احمد توصیفیان درادامه گفت: دولت در ابتدای سال ۹۹ تسهیلات ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ شغل اختصاص داده بود که با توجه به میزان بالای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری در پی‌شیوع ویروس کروناهمچنین محدودیت‌های اعمال شده برای سفر که همچنان ادامه دارد و افزایش یافته است، این تسهیلات به هیچ عنوان پاسخگوی فعالان این صنعت نبود؛ بر اساس مصوبه جدید تلاش شده است سقف حمایت‌های جبرانی افزایش یابد. براین اساس درکارگروه اقتصادی مقابله با پیامد‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و پرداخت تسهیلات جدید به کسب و کار‌های آسیب‌دیده حوزه گردشگری براساس بنگاه محوری مصوب شد.

وی گفت: در ایندستورالعمل، مرجع بررسی و تایید درخواست‌ها و اطلاعات تخصصی متقاضیان، وزارت گردشگری تعیین شدهو وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی با همکاری وزارت گردشگری نسبت به طراحی فرآیند تعریف شده در این دستورالعمل، در بستر سامانه اقدام می‌کند و پرداخت تمام هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال ۹۹ به تعویق افتاده است.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان درخصوص مقدار تسهیلات برای این واحد‌ها گفت: بر اساس دستورالعمل تسهیلات کرونایی حوزه گردشگری، راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان و موسسات آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی درادامه گفت: اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد بومگردی بین ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان از تسهیلات کرونایی برخوردار می‌شوند.

وی درخصوص تسهیلات درنظر گرفته شده برای هتل‌ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تسهیلات جبران خسارات دوران کرونا برای هتل‌ها بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان، و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمان پذیر‌ها به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین سفره‌خانه‌های سنتی و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارند، براساس نوع و درجه واحد می‌توانند بین ۱۰۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان درادامه گفت: چنانچه به هرعلتی درجه واحدی تعیین نشده باشد، مبنای محاسبه پایین‌ترین درجه آن واحد خواهد بود همچنین اگر مبلغ درخواستی متقاضی کمترازمبلغ محاسبه شده توسط سامانه باشد، سامانه بطور خودکارمبلغ پیشنهادی ازسوی متقاضی رامبناقرارمی دهد

توصیفیان دوره تنفس را از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: اقساط این تسهیلات از اول اردیبهشت‌سال ۱۴۰۰ خواهد بود، این تنفس به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری و اینکه با افزایش محدودیت‌های سفر و مشخص نبودن پایان کروناو نبود چشم انداز روشنحداقل در ماه‌های آتی برای رونق گردشگری تا پایان سال، در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: بر اساس ماده ۴ دستورالعمل ابلاغی، آن دسته از فعالان و تاسیسات گردشگری که قبل از ابلاغ این دستورالعمل (به استناد دستورالعمل قبلی) از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست دریافت تسهیلات داشته باشند، پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار