معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند و حدود 5 درصد مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند.
کد خبر: ۹۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 23 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛جمیل صادقی‌فر  اظهار داشت: بیماری دیابت به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی سلامت بشر در قرن حاضر روند رو به گسترشی را به خود گرفته و حدود ۵ درصد از مردم ایلام به دیابت پنهان مبتلا هستند. 

وی افزود: بیش از ۹۷۰۰ بیمار دیابتی در استان با تشکیل پرونده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند که این آمار به غیر از بیماران مراجعه کننده به پزشکان متخصص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: علاوه بر بیماران قطعی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد جامعه مشکوک به دیابت یا بیمارانی هستند که پرونده الکترونیک نداشته و تحت مراقبت سیستم بهداشتی نیستند.

وی ادامه داد: دیابت یا مرض قند یکی از ۱۰ بیماری غیرواگیر دنیا است که طبق گفته کارشناسان بیش از ۵۰ درصد مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

صادقی‌فر ادامه داد: به گفته متخصصان، تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی شدید، کاهش وزن، خستگی مفرط، بی‌حوصلگی، نداشتن تمرکز، احساس سوزش و خارش یا بی‌حسی در دست‌ها و پاها، تاری دید، عفونت‌های مکرر و بهبود دیرهنگام زخم‌ها از علایم هشدار دهنده دیابت است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار