استاندار یزد گفت: ما خواهان فعالیت مساجد در سطح استان هستیم و یکی از مهم‌ترین طرح‌های پیشگیری از شیوع کرونا نیز با محوریت مساجد در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 22 November 2020

محمدعلی طالبی صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در استان یزد شاهد اجرای مرحله جدید اعمال محدودیت‌ها در راستای پیشگیری و کنترل کرونا هستیم و نکته خوشحال کننده این است که بر خلاف بسیاری از نقاط کشور، تجربه دو سه هفته‌ای در اجرای این محدودیت‌ها داشته ایم.

وی افزود: تجربه اعمال محدودیت‌های دو هفته اخیر در گذشته تجربه بسیار موفقی بوده و عامل این موفقیت نیز همکاری مردم و اصناف بود که شایسته تقدیر است.

استاندار یزد گفت: از هفت روز گذشته به تدریج شاهد کاهش آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های استان بودیم و این اتفاق بسیار ارزشمند است و امیدواریم با اجرای طرح جدید و با توجه به منع رفت و آمدها در شب، با سرعت بیشتری شاهد کاهش بستری‌ها و کاهش شیوع کرونا را در استان باشیم.

طالبی از ائمه جمعه استان یزد در سراسر استان قدردانی کرد و گفت: ائمه جمعه در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان همکاری بسیار خوبی را با مجموعه مدیریت استان و ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا داشتند و این امر سبب شد شاهد کمترین میزان تقابل در سطح استان باشیم.

وی با اشاره به سئوالات مطرح شده از سوی ائمه جمعه استان در مورد تعطیلی مساجد عنوان کرد: ما خواهان فعالیت مساجد هستیم و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها نمازجماعت تعطیل است و یکی از مهمترین طرح‌های پیشگیری از کرونا که به عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی در حال اجراست، با محوریت مساجد اجرا می شود.
استاندار یزد افزود: تاکنون ۸۲۰ پایگاه محله‌ای در محلات یزد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که عمده این پایگاه‌ها، مساجد هستند.

طالبی تصریح کرد: ما خواهان فعالیت مساجد هستیم و معتقدیم مساجد می توانند به کنترل هرچه بیشتر این بیماری کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری و همراهی خوب بخش خصوصی و خیران در مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: بیمارستان‌های استان در شهرستانها با مشکلات بسیاری مواجه بودند به ویژه در بحث اکسیژن ساز که خوشبختانه تمام این موارد برطرف شده و مشکلی در زمینه تجهیزات نداریم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برخی اعتبارات، تجهیزات و امکانات به بهانه عدم برخورداری از استانداردهای آماری از بیمارستان‌های برخی شهرستان‌ها دریغ شده بود، افزود: امروز در شرایط کرونا این امکانات و تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و در شهرستان‌ها تا سال‌ها نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که در سطح کشور به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی وجود دارد، جریان تولید در استان یک جریان مستمر و رو به جلو است و جریان سازندگی و اجرای پروژه های مختلف عمرانی در حال پیگیری است.

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال جاری را به خوبی به پایان ببریم و بتوانیم برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی به ویژه در زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته باشیم.

وی یادآور شد: حجم پروژه های نیمه تمام در استان یزد بالاست و برخی پروژه ها ملی است نظیر راه آهن یزد اقلید، انتقال آب خلیج فارس، گندله سه چاهون و برخی پروژه های حوزه حمل و نقل که این پروژه‌ها نشان دهنده زنده بودن جریان سرمایه گذاری و عمرانی در استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار