استاندار اردبیل بر شناسایی و ارائه خدمات غیرحضوری به مردم و کاهش ازدحام شهروندان در بانک‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 22 November 2020

کبر بهنامجو روز یکشنبه در نشست با مدیران بانک‌ها و فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ویدیو کنفرانس ، خواستار توجه جدی بانک‌ها به نوبت‌بندی و تنظیم ساعت‌های ارائه خدمات برای کاهش ازدحام جمعیت در بانک‌ها شد.

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی‌های اخیر در جریان اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا ، میزان مراجعات به بانک‌ها برای انجام امورات بانکی شخصی بیشتر شده که این موضوع باید مدیریت و از مراجعات برای دریافت خدمات غیراضطراری جلوگیری شود.

بهنامجو اظهارداشت: لازم است مدیران بانک‌های استان نسبت به تدوین و پیشنهاد راهکارها و برنامه‌های موثر برای کاهش ازدحام به ستاد کرونا اقدام کرده تا در این خصوص تصمیم‌گیری و برنامه‌های تاثیرگذار اجرایی شود.

وی پرهیز از پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان در داخل شعب، پرهیز از دریافت اقساط به صورت حضوری و تعویق در ارائه تسهیلات غیراضطراری به متقاضیان را از جمله راهکارهای کاهش ازدحام در بانک‌ها دانست و بر اطلاع‌رسانی این محدودیت‌ها به مردم تاکید کرد.

استاندار اردبیل تجمع در بانک‌ها را موجب بروز خطر ابتلا به کرونا برای مردم و کارکنان بانک دانست و خواستار مشارکت مردم در کاهش ازدحام در بانک‌ها و استفاده از روش‌های غیرحضوری خدمات بانکی شد.

بهنامجو همچنین با اشاره به فضای نامناسب و محدود برخی از مطب‌های  پزشکان و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی درآنها، نظارت و برخورد شدید با متخلفان را خواستار شد و گفت: حفظ سلامت مردم ومراقبت از جان افراد در این شرایط بحرانی وظیفه اصلی ماست و با کسی در این خصوص تعارف نداریم.

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر استان ، بستری بودن ۴۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها را یادآور شد و خواستار اقدام سریع مسوولان، مدیران بانکی و توجه جدی مردم برای کاهش ازدحام در بانک‌ها شد.

فرمانداران شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد نیز در سخنانی جداگانه با اشاره به ازدحام مردم در اولین روز طرح محدودیت هوشمند در بانک‌های این شهرستان ها خواستار اتخاذ ابلاغ  راهکارهایی برای مدیریت مراجعه‌کنندگان و کاهش ازدحام در بانک‌ها شدند.

مولایی،  مدیرعامل بانک ملی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به مراجعه بالای مردم به بانک‌ها در اولین روز طرح مدیریت هوشمند کرونا ، علت این مراجعات را استفاده برخی اقشار از فرصت تعطیلی در این طرح برای انجام امورات بانکی دانست.

وی بیان کرد: با توجه به بالارفتن حجم فعالیت در بانک‌ها به دلیل پرداخت تسهیلات مرتبط با کرونا باید بر اساس اطلاع‌رسانی ستاد کرونا از مراجعات غیرضروری مردم به این اماکن جلوگیری شود.

رجبی ، نماینده بانک کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه واریز حقوق در اول ماه، نقد کردن چک، دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط به صورت حضوری را از جمله دلایل ازدحام در بانک‌های استان دانست.

وی گفت: کارکنان بانک‌ها به دلیل مراجعات بالا شیفت استراحت به دلیل کرونا ندارند و با توجه به مراجعات زیاد برخی از همکاران بانکی به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برند.

در این جلسه مقرر شد بانک‌های استان از ساعت ۸.۵ تا ۱۳.۵ ظهر دایر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار