مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با وجود قرار گرفتن محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان در فضای باز اما این اماکن در ۲ هفته محدودیت‌های کرونایی تعطیل خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،امید قادری بیان داشت: تمام مراکز گردشگری، آژانس های گردشگری و تورگردانی ها به غیر از هتل های چهار و پنج ستاره در این مدت تعطیل است.

به گفته وی، از آنجایی که بخش حمل و نقل عمومی بین شهری تعطیل نشده لذا فعالیت هتل های چهار و پنج ستاره به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

بسته جدید خسارت گردشگری ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه در ادامه از ابلاغ بسته جدید جبران خسارت گردشگری خبر داد و گفت: در گذشته ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای جبران خسارت فعالان بخش گردشگری به استان اختصاص داده شده بود که تاکنون سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

قادری در عین حال از ابلاغ بسته جدید تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ درصد خبر داد و گفت: تسهیلات قبلی به اشخاص پرداخت می شد اما تسهیلات جدید به بنگاه های فعال در حوزه گردشگری پرداخت می شود و تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز تنفس خواهد داشت.

وی افزود: سقف پرداختی تسهیلات در بسته جدید ۹۰۰ میلیون تومان است و میزان تسهیلات بستگی به بزرگی بنگاه فعال در حوزه گردشگری و قدرت تضمین بانکی دارد.

آنچنان که قادری توضیح داد: آژانس های گردشگری تا ۱۵۰ میلیون تومان می توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: صاحبان بنگاه های فعال در حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات باید در ابتدا در سامانه «جانا» خود اظهاری داشته باشند و سپس در سامانه «کارا» ثبت نام کنند.

براساس مصوبات ستاد ملی کرونا از امروز به مدت ۲ هفته بسیاری از مشاغل و دستگاه ها تعطیل و تردد خودروها با محدودیت ها و جریمه های بی سابقه مواجه می شود.

در این مصوبه مشاغل به چهار دسته تقسیم شده اند و محدودیت‌ها براساس سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز در شهرها اعمال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونا استان گفت: هم اکنون شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب، هرسین، جوانرود و صحنه در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر، قصرشیرین و گیلانغرب در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان دالاهو نیز در وضعیت زرد است.

هم اکنون ۹۷۷ بیمار مربوط به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار