سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز از بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین در این استان خواست فریب افراد کلاهبردار و شیاد را نخورند.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 19 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابوالحسن قورچیان گفت: طبق بررسی گزارش ها، برخی افراد فرصت طلب و سودجو با  تماس تلفنی و یا با مراجعه حضوری و معرفی خود به عنوان نماینده سازمان  تامین اجتماعی از بیمه شدگان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش  این سازمان درخواست وجه در قبال ارائه کارت طلایی بیمه تکمیلی، کارت سلامت، کارت تخفیف و امثال آن می کنند. 

وی  تاکید کرد که  از سوی کارکنان تامین اجتماعی استان البرز هیچ زمانی تماس تلفنی و حتی حضوری با بیمه شدگان و بازنشستگان و افراد تبعی آنان در راستای ارائه کارت طلایی بیمه والقابی همچون بیمه تکمیلی طلایی، کارت بیمه سلامت و تخفیف صورت نگرفته است.

قورچیان گفت : افراد سودجو با دسترسی به برخی از اطلاعات بیمه شدگان با آنان تماس گرفته و وارد مذاکره می شوند و از مخاطبان خود تقاضای واریز وجوهی را می نمایند و چنانچه از این طریق به نتیجه مطلوب خود دست نیابند با تهدید به قطع مستمری تامین اجتماعی، قطع بیمه و امثال آن  اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به این مطلب که عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه های درمانی و با حذف کامل دفترچه های کاغذی در آینده نزدیک منجر به دریافت وجه نخواهد بود، افزود: از بیمه شدگان و بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنان تقاضا داریم فریب اینگونه افراد را نخورده و در صورت مشاهده موارد کلاهبرداری و هرگونه درخواست مشکوک از این قبیل را بلافاصله به پلیس، مراجع قضایی و سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ گزارش نمایند.

اداره کل تامین اجتماعی استان البرز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و مستمری بگیر تحت پوشش دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار