سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با طرح این موضوع که برخی سازه های پل و روگذر در شیراز مشکل ترافیک را حل نکرد گفت: با احداث چندین تقاطع در نزدیکی بلوار سلمان فارسی ، ترافیک در این محدوده به چالش جدی برای اهالی تبدیل شده و باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید نظری در آیین افتتاح طرح چپگرد خیابان دلگشا در شیراز افزود: شهروندان در منطقه ۳ شهرداری شیراز با معضل ترافیک روبرو نبودند تا زمانی که پل دلگشا و پل کابلی در این منطقه احداث شد.

نظری ، یکی از دغدغه های جدی را ورود ترافیک به این منطقه ارزیابی کرد و اظهار داشت: در بلوار سلمان فارسی چندین نمایندگی از خودرو سازان و پمپ های بنزین و گاز به همراه طیف گسترده ای از مشاغل وجود دارد و با این حال قبل از احداث پل کابلی دارای رونق و پاکیزگی خوبی بود و معضل ترافیک نداشت،اما با احداث پل کابلی حجم تردد اتومبیل ها از بلوار لطفعلی خان زند و میدان غدیر به سمت بلوار سلمان آمد و امروزه در این محل با بحران ترافیکی گسترده ای روبرو هستیم.

وی با بیان این که در محدوده این منطقه ترمینال کاراندیش به عنوان یکی از ورودی های مهمان پذیر شهر قرار دارد اظهار داشت: متاسفانه در این پروژه امکان جابجایی امن عابر پیاده تا مسافت ۲ کیلومتر وجود ندارد و حتی اگر شهرداری پل عابر پیاده ای در دور دست احداث کند با این حال پاسخگوی حجم تردد گردشگران و افراد ساکن در منطقه نیست البته این دل نگرانی در منطقه جام جم هم وجود دارد و امیدواریم معاونت فنی و عمرانی نیز برای این موارد چاره اندیشی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه تصریح کرد: با وجود توان فنی و مهندسی بالایی که در سازمان عمران شهرداری وجود دارد این پل دارای هیچ مشکلی از لحاظ سازه ای نیست،اما به لحاظ ترافیکی و شهرسازی شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

وی با تاکید بر اینکه چپ گرد دلگشا با توان فنی و مهندسی بسیار خوب سازمان عمران شهرداری شیراز احداث شده است و به لحاظ سازه‌ای هیچ‌ مشکلی ندارد، گفت: با تمام این توصیف‌ها از نظر ترافیکی و شهرسازی در این زمینه دغدغه‌مندیم و انتظار داریم این موضوع در سازه‌های بعدی مد نظر قرار گیرد و مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: تا پیش از احداث تقاطع دلگشا و پل کابلی در ناحیه ۳ شهرداری شیراز شاهد ترافیک نبودیم؛ اما متاسفانه با احداث پل کابلی، ترافیک معابر مرکزی شهر همچون خیابان لطفعلی خان زند و میدان غدیر به این بولوار منتقل شده است.

وی ، ورود ترافیک به منطقه ۳ را دغدغه جدی مدیریت شهری دانست و افزود: تا پیش از این، بولوار سلمان فارسی با وجود چندین نمایندگی خودرو، پمپ بنزین و پمپ گاز ترافیک نداشت، درحالیکه امروز به‌ویژه با وجود ترمینال شهید کاراندیش با عنوان یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مسافربری و گردشگرپذیر شیراز با بحران در این بولوار مواجه هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: دل‌نگرانی که راجع به سازه دلگشا وجود داشت، برای تقاطع جام جم نیز وجود دارد که در فاصله حدود یک و نیم تا دو کیلومتر امکان عبور و مرور عابر پیاده در عرض بلوار هفت تن وجود ندارد و حتی اگر پل عابر پیاده‌ای نیز احداث شود باز هم منطقه گردشگری دلگشا و فضاهای مسکونی اطراف این پل دچار تنگنا می‌شوند، چرا که از اساس نقش عابر پیاده در این پروژه دیده نشده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: سازه تقاطع دلگشا یکی از بهترین و بی عیب ترین تاسیسات شهری است که توسط متخصصان شهر و سازمان عمران شهرداری شیراز احداث شده و قابل تقدیر است اما این توان فنی باید با مطالعات شهرسازی و ترافیکی در دیگر سازه‌های آتی همراه شود.

وی تاکید کرد: همین دغدغه‌ها در خصوص منظر شهری و توجه به عبور عابر پیاده و مسائل زیست محیطی و گردشگری وجود دارد.

مدیریت شهری شیراز به دور از معرفی پروژه‌های تازه

نظری همچنین به برخی پرسش‌های شهروندان در فضای مجازی در خصوص عدم اجرای پل‌ها و پروژه‌های بزرگ مقیاس اشاره و تصریح کرد: در پاسخ باید گفت که پروژه‌های بزرگ در این دوره از شورا و شهرداری، کمتر از دوره قبل نیست اما انتظار داریم اطلاع‌رسانی بهتری در این حوزه صورت گیرد تا شهروندان نیز از اجرا و احداث پروژه‌های بزرگ در شهر، مطلع شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سیستم روابط عمومی مدیریت شهری شیراز کمتر به معرفی پروژه‌های تازه تاسیس این شهر اقدام و این وضعیت باعث شده که اعضای شورا جور این کاستی را بکشند و در صفحات شخصی خود اقدام به معرفی خدمات شهری کنند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با رصد فضای مجازی با این گلایه از سوی مردم مواجه هستیم که چرا شهرداری نسبت به احداث پروژه های بزرگ اقدام نمی کند. باید در نظر داشت که پروژه های بزرگ ما با وجود تمامی مشکلاتی که با آنها روبرو هستیم کمتر از قبل نیست و انتظار داریم روابط عمومی شهرداری مرکزی و معاونت عمرانی نسبت به پروژه های بزرگ که در دست احداث است تبلیغات گسترده تری انجام دهد. مردم باید به خدمت رسانی شهرداری در پروژه هایی نظیر بزرگراه سردار شهید سلیمانی و تقاطع غیر همسطح یغمور و مهندسین و بهمن بیگی و جوادیه و غیره اشراف یابند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که مردم هنوز اطلاع چندانی از پروژه های بزرگی از این دست ندارند.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اظهار داشت: امیدواریم پروژه هایی نظیر این طرح در ارتقا امنیت جانی شهروندان تاثیرگذار باشد.

۳۶ میلیارد تومان صرف چپگرد دلگشا

معاون عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: پروژه چپگرد دلگشا با هدف تکمیل رینگهای شهر در شورای چهارم اجرا و ظرف مدت ۶ماه سازه آن تکمیل شده اما در ادامه تملک مسیر آن با مشکلاتی همراه شد که تا امروز به طول انجامید.

اسماعیل صالحی افزود: برای اجرا و تملک این پروژه بالغ بر ٣۶میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد آن است که با توجه به گسترش شهرنشینی، حاشیه نشینی و به ویژه افزایش تعداد خودروها مدیریت شهر باید همواره با فکر ایجاد راههای جدید باشد و همه پروژه ها قبل از اجرا کارشناسی می‌شوند اما بحث سر این است که قبل از اجرا بیشتری کارشناسی شود که این کار را بیشتر انجام می دهیم.

صالحی در خصوص انتقاد عضو شورای شهر در خصوص ضعف در اطلاع رسانی شهردر ی شیراز ادامه داد: در اطلاع رسانی هم تلاش می‌کنیم تا اقدامات بهتری انجام دهیم، امروز شهرداری به رغم کرونا پروژه های بزرگی را اجرا می‌کند و در همین راستا جز پروژه های ٢٧گانه بزرگ شهری که توسط معاونت عمرانی در دست اجرا دارد و جز آن ١۵٠پروژه دیگر هم توسط مناطق در حال اجراست که برخی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی از پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، تقاطع شهدای سلامت و تقاطع نیایش به عنوان برخی پروژه‌های بزرگ در دست اجرای شهرداری شیراز یاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار