عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان این که همان ها که روزی مردم را از دلار ۵ هزار تومانی ترساندند و وعده دلار هزار تومانی دادند با سودای دلار ۱۰ هزار تومانی به دنبال استمرار بخشیدن به گذشته وحشتناک خود هستند تاکید کرد: امروز بر همگان مشخص است شخص رئیس جمهور می تواند اما نمی خواهد مشکلات را حل کند.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 17 November 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جلال رشیدی کوچی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، 27 آبان ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه بزرگ ترین دغدغه امروز جامعه ما در کنار شرایط نابسامان اقتصادی، شیوع گسترده ویروس کرونا است، گفت: ویروسی که به نظر می رسد از بی برنامگی و یک بام و دو هوای مسئولان تصمیم گیر و جدی نگرفتن آن توسط عده قلیلی از مردم در حال جولان است و متأسفانه تصمیمات غالبا اشتباه، نابخردانه، لجوجانه و دیرهنگام آقایان به ویژه رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا باعث بروز فاجعه ای ملی و از دست رفتن جان هزاران ایرانی شده است.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه در کنار کرونا حال مردم را بدتر کرده، اقتصاد خراب است، عنوان کرد: آقای روحانی! قصد گله و شکایت و انتقاد از عملکرد شما را ندارم چرا که معتقدم زمانی انتقاد سازنده است که گوش شنوایی برای شنیدن، عقل سلیمی برای تأمل کردن، قلبی شجاع برای پذیرش اشتباه و اراده ای مستحکم برای جبران خطا وجود داشته باشد که من این ها را در شما تا به امروز ندیده ام.

رشیدی کوچی ادامه داد: اما اجازه نخواهیم داد جای شاکی و متشاکی و بدهکار و طلبکار با پروپاگاندای رسانه ای عوض شود؛ منتظر و مطمئن باشید هم در محضر عدل الهی و هم در دادگاه صالحه انقلابی باید پاسخگوی عملکرد خسارت بار خود باشید.

وی افزود: مردم عزیز! آنها که دل در گروی کدخدا یا همان شیطان بزرگ بسته اند، خداوند نیز امورات آنها را به همان شیطان واگذار خواهد کرد؛ همانطور که در گام اول انقلاب و جنگ نظامی با فرامین امام(ره) و تکیه بر جوانان کشور پیروز شده و تبدیل به یک قدرت نظامی شدیم، امروز نیز در گام دوم انقلاب تحت ولایت امام خامنه ای با تکیه بر توان جوانان انقلابی و دلسوز در جنگ اقتصادی نیز پیروز و در آینده نه چندان دور تبدیل به قدرت اقتصادی می شویم.

رشیدی کوچی ادامه داد: آن جوان تحصیلکرده نخبه در دانشگاه ها داخلی که می تواند موشک و پهپاد، هواپیما و بالگرد و زیردریایی بسازد آیا نمی تواند یک خودرو بسازد؟ نمی تواند در احداث پتروشیمی و ساخت تجهیزات همکاری کند؟ قطعا می تواند اما تفاوت در نگاه مدیریتی است که یکی به صندوق آرای انتخابات آمریکا و دیگری نگاه به داخل دارد؛ یکی نمی تواند پوشک هم تأمین کند اما دیگری موشک به فضا می فرستد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: همان ها که روزی مردم را از دلار 5 هزار تومانی ترساندند و وعده دلار هزار تومانی دادند و به مسند قدرت آمدند، با دلار 10 هزار تومانی به دنبال استمرار بخشیدن به گذشته وحشتناک خود هستند؛ امروز بر همگان مشخص است شخص رئیس جمهور می تواند اما نمی خواهد مشکلات را حل کند.

وی همچنین تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت جوان و حزب اللهی علاج مشکلات کشور بوده که این مهم به دست مردم عزیز میسر می شود.

رشیدی کوچی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه خود بیان داشت: در سال های نه چندان دور جوانان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد دغدغه اشتغال نداشتند چرا که کارخانجات بزرگی همچون آزمایش، چرمینه، مجتمع گوشت و پتروشیمی را در کنار شهر خود می دیدند و کشاورزان صبور، پیشرو در تولید گندم و خودکفایی آن و دامداران بزرگ ترین تولیدکنندگان پروتئین استان بوده و جوانان این منطقه سرآمد در حوزه ورزش بوده و مردم از محل گردشگری و آثار باستانی امید به کسب درآمد داشتند.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: اما امروز به دلیل عدم مدیریت و نگاه به آینده همه امیدها و دلگرمی ها از بین رفته و تبدیل به یأس شده چرا که کارخانه آزمایش بعد از واگذاری به بخش خصوصی، جز سردری از آن باقی نمانده و از مجلس و قوه قضائیه می خواهیم همانطور که به داد هفت تپه، دشت مغان و هپکو رسید به داد آزمایش برسد که مردم حوزه انتخابیه به ما چشم دارند.

وی در ادامه با طرح این سوال که چه دست های پشت پرده ای در حمایت از مدیران پروازی وجود دارد، اظهار داشت: عایدی مرودشت از پتروشیمی شیراز که دیوار به دیوار شهر ماست چیست جز آلودگی؟ و چرا جوانان منطقه کمترین نیروی کار پتروشیمی را تشکیل می دهند و آیا انصاف است تمام آلودگی پتروشیمی برای این شهر باشد اما سود و منفعت آن برای دیگران؟ از مدیران بالادستی می خواهیم اجازه استخدام نیروهای بومی را صادر کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به آینده امیدوار هستیم چرا که به وضوح می بینیم مشکلات امروز با نگاه به داخل به راحتی قابل حل است و باید یقین داشت آینده ای درخشان در انتظار ملت ایران خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار