رئیس سازمان پسماند کرج درباره بحث به‌کارگیری کودکان کار برای تفکیک زباله توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیمانکار متخلف تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان جریمه شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 15 November 2020

به‌کارگیری کودکان کار برای تفکیک زباله واقعیت دارد؟!

به گزارش «تابناک البرز» محمد مسیبی درباره فعالیت‌های این سازمان در ایام شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: فعالیت‌های پسماند در راستای جمع آوری و معدوم سازی زباله ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه "پسماند بیمارستانی توسط بیمارستان‌ها سالم‌سازی می‌شود" افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا  و قرنطینه خانگی برخی بیماران موارد لازم را رعایت نمی‌کنند.

سرپرست مدیریت سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه "در حال حاضر شاهد دور انداختن ماسک و دستکش در معابر شهری از سوی  شهروندان هستیم" بیان کرد: این کار سبب شده بسیاری از پرسنل سازمان پسماند به این بیماری کرونا مبتلا شوند.

مسیبی با بیان اینکه "درخواست ما از همه شهروندان رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا است" تصریح کرد: از ابتدای شیوع این ویروس 18 نفر از پرسنل اجرایی این سازمان به کرونا مبتلا شدند.

وی با تأکید بر اینکه "مردم به چگونگی دور ریزی اقلام عفونی توجه کنند" خاطر نشان کرد: یکی از عامل انتقال و شیوع کرونا همین عدم رعایت در دور ریزی اقلامی مانند ماسک و دستکش است که افراد باید بیش از گذشته رعایت کنند و به زباله مراکز بهداشت و درمان ببرند.

مسیبی  در پاسخ به سؤالی در مورد طرح بحث استفاده پیمانکاران سازمان پسماند از کودکان کار برای تفکیک زباله و انتشار تصاویری در فضای مجازی گفت: در قراردادهای منعقدشده با پیمانکاران اجاره چنین کاری به آنها داده نشده و این کار نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه "در این راستا نظارت‌های مستمری انجام می‌شود" افزود: پیمانکار متخلف از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 120 میلیون تومان جریمه شده است.

سرپرست مدیریت سازمان پسماند شهرداری کرج با اشاره به اینکه "گشت‌های مختلف برای عدم انجام این‌کار انجام می‌شود" بیان کرد: در برخی مواقع پدر خانواده در بخش تفکیک زباله کار می‌کند و فرزند خود را نیز برای کار می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار