رییس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کنگاور از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی کتابخانه روستای «فش» این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 14 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،فضل الله وزیری فرد ، اظهارداشت: تعداد ۴۳ هزار و ۴۹۴ جلد کتاب در کتابخانه های شهید عراقی، ولیعصر، دکتر حسابی و زندان این شهرستان هم اکنون وجود دارد.

او اضافه کرد: از این تعداد حدود چهار هزار جلد با موضوع کودکان است.

وی در ادامه افزود: در کنگاور هم اکنون یک هزار و ۳۴۰ مترمربع زیربنای کتابخانه ای موجود است که سرانه فضای کتابخانه ای این شهرستان ۷۷/۱ متر در ازاء هر ۱۰۰ نفر می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۱۵ عضو فعال کتابخانه ای در کنگاور وجود دارند، تصریح کرد: طی یک سال گذشته باتوجه به شرایط کرونایی ۱۰ هزار و ۳۹۷ جلد کتاب به امانت رفته است.

وزیری فرد، به مهمترین فعالیت های این اداره در یک سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: برگزاری ۱۸ نشست کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای، معرفی ۹۲ جلد کتاب، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و شرکت ۹۴۵ نفر در مسابقات این جشنواره و فعالیت انجمن خوشنویسان در کتابخانه عمومی شهید عراقی از جمله مهمترین فعالیت های این اداره بوده است.

رییس اداره نهاد کتابخانه های عمومی کنگاور گفت: در حوزه فعالیت‌های بخش کودکان و نوجوانان نیز می‌توان به ۵۷ برنامه شامل: قصه گویی، جمع خوانی، نمایشنامه خوانی و نمایش فیلم اشاره کرد.

برگزاری هشت مسابقه کتابخوانی ویژه بزرگسالان، کودکان و نوجوانان، برگزاری ۵۰ دوره نمایشگاه کتب موضوعی به مناسبت‌های مختلف و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت هفتگی در کتابخانه عمومی شهید عراقی از دیگر مواردی بود که وزیری فرد به عنوان عملکرد یک ساله به آنها اشاره کرد.

او در خاتمه گفت: فعالیت‌های فوق در ایام عادی بصورت حضوری و در ایام کرونایی بصورت مجازی برگزار شده است.

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست.

کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های درازمدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود. پدیدآوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود.

روستای هدف گردشگری فش در ۲۰ کیلومتری شمال شرق کنگاور قرار دارد.

شهرستان کنگاور در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۱ کیلومتری تهران قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار