رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: بدون شک اگر افراد نسبت به توصیه‌های بهداشتی بی تفاوت بوده و تا کنون درگیر نشده‌اند، در آینده نزدیک مبتلا خواهند شد بنابراین همه باید این ویروس را جدی بگیریم و تا تولید واکسن موثر آن به توصیه‌های بهداشتی عمل کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 14 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر تعداد بیمارانی که روزانه بستری می‌شوند با ترخیصی‌ها تقریبا برابر شده است.

وی ادامه داد: با این اوصاف اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری رفتار کنند و در کنار آن محدودیت‌های سختگیرانه‌تری وضع شود، می‌توان امیدوار بود که طی هفته‌های آینده کرونا در البرز شیب نزولی داشته باشد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه اغلب نیروهای کادر درمان در طول ماه‌ها خدمت بخش زیادی از توان خود را از دست داده اند از مردم درخواست می‌شود نسبت به استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی بی تفاوت نباشند چون رسیدگی به بیماران کرونایی با توجه به امکانات فعلی واقعا دشوار است.

این مسئول توضیح داد: کم کم شاهد سرد شدن روز به روز هوا و بسته شدن درها و پنجره منازل، ادارات و ... به واسطه برودت هوا هستیم که همین فضای بسته و تهویه نامطبوع می‌تواند به عاملی برای شیوع کرونا تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بدون شک در این شرایط اگر حضور مردم در فضاهای عمومی در بسته کمتر باشد شانس عدم ابتلای آنها بالا می رود.

بابایی با بیان اینکه بیشتر فوتی‌های کرونا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند، گفت: در اغلب خانواده‌های ایرانی افراد مسن و یا فردی با بیماری زمینه‌ای وجود دارد به همین دلیل اگر می‌خواهیم شیوع کرونا خانوادگی نشود باید پروتکل‌ها به ویژه از سوی افرادی که بیشترین رفت و آمد به خارج از منزل را دارند بیشتر رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار