معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بهره‌برداری از اولین طرح گردشگری کشاورزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید موید محسن‌نژاد گفت: نخستین طرح گردشگری کشاورزی استان با نام دلارام در روستای سجل‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح با مساحت بیش از ۱۶ و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

محسن‌نژاد افزود: مزرعه نمونه پرورش بز شیری فرانسوی با ظرفیت هزار رأس، مزرعه پرورش بز شیری آلپاین تلاقی با ظرفیت ۵۰۰ رأس، مزرعه پرورش شتر شیری، کارخانه بسته‌بندی شیر و پنیر بز و مزرعه پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۷۵ هزار قطعه و مرکز ذخیره ژنی توران تیهو به‌عنوان مرکز مهارت‌آموزی در بخش نظام‌مهندسی کشاورزی از جمله فعالیت‌های این مرکز گردشگری کشاورزی است.

معاون گردشگری فارس اعلام کرد: امید است که با آشنایی با حیوانات مزرعه‌ای به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان زمینه کارآفرینی در آن‌ها نهادینه شود و گردشگران علاقه‌مند به حوزه کشاورزی با ماهیت چنین مراکز تولیدی و تحقیقاتی و آموزشی بیشتر آشنا شوند.

خرامه در فاصله ۷۵ کیلومتری شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار