رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش زواره با اشاره به وجود رشته کوه های متعدد در بخش کویری زواره گفت: رشته کوه های بخش زواره در امتداد کوه های مرکزی ایران با ارتفاع زیاد نزد کوهنوردان حرفه ای شناخته شده است از آن جمله قله دیان (دندان نیش بزرگ)۲۹۴۴ متر ارتفاع دارد که بعد از قله کرکس بلند ترین قله منطقه شمال اصفهان است یا قله بن زاغل واقع در روستای زاغل ۲۵۵۰ متر و یا قله تخت چنار در روستای مهرآباد ۲۶۵۰ متر ارتفاع دارد.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 13 November 2020

سعید مختاریان با بیان اینکه با وجود چنین ظرفیت طبیعی کوهستانی تا سه ماه پیش ورزشکاران و خانواده های زواره ای از وجود آن بی خبر و یا نسبت به بهرمندی از آن خوشبین نبودند گفت: با تشکیل هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش زواره این ظرفیت منطقه بیشتر شناسایی شد به طوری که ورزش همگانی کوهنوردی مورد استقبال قرار گرفت.
وی افزود: با تشکیل هیئت کوهنوردی زواره تا کنون ۱۲ برنامه صعود به صورت مستمر در ارتفاعات روستاهای‌ مختلف دهستان سفلی زواره برگزار شده است که در هربرنامه بطور متوسط۳۰ تا ۳۵ نفر از خانم ها و اقایان با سنین مختلف شرکت کرده اند.
رئیس هیات کوهنوردی بخش زواره گفت: شناساندن منطقه گردشگری دهستان سفلی ازجمله منطقه حفاظت شده کهیاز و آشنایی شهروندان زواره ،اردستان و مردم سایر شهرهای استان و کشور بویژه گردشگران با جاذبه های طبیعی ، جانوری و گیاهی از دیگر اهداف در ایجاد این هیئت است.
هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی بخش زواره فعالیت خود را از چهار ماه پیش با دریافت تائیدیه های رسمی وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی کشور، برنامه های هفتگی خود را آغاز کرد.
هیئت کوهنوردی بخش زواره در نخستین اقدام رسمی آموزشی خود با همکاری هیئت کوهنوردی استان اصفهان با بهرگیری از اساتید فدراسیون کوهنوردی دو دوره اموزشی کوه پبمائی بطور مجزا برای بانوان و آقایان با شرکت 24 شرکت کننده به مدت 3 روز برگزار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار