دبیر ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز از مردم خواست به سبب بارش باران و احتمال جاری بالا آمدن جریان آب از توقف و اسکان درحاشیه رودخانه های این استان خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 12 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضا فلاح نژاد گفت: با توجه به  هشدار وضعیت سطح زرد هواشناسی البرز در خصوص  فعالیت موج ناپایدار سطوح میانی جو و همراهی آن با تقویت فشار زمین در منطقه بارش ها از بامداد امروز در البرز آغاز  شده و تا روز جمعه  هفته جاری ادامه دارد.

 این موج ناپایدار  با وزش باد نسبتا شدید، رگبار پراکنده و رعد و برق  و نیز در ارتفاعات به صورت بارش برف است.

فلاح نژاد گفت: با شمالی شدن سوی جریانات روند کاهش آلایندگی ها را نیز در استان البرز خواهیم داشت بنابراین باتوجه به نوع مخاطره به دلیل فعالیت محلی و ساعتی این سامانه احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی و جاده های کوهستانی و همچنین رانش کوه در جاده چالوس و بخش های طالقان دور از انتظار نیست.

وی یاد آورشد: براین اساس به مسافران و مردم توصیه می شود  از توقف و اسکان درحاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی، زیر درختان و تاسیسات فلزی به سبب رخداد رگبار و رعد و برق  خودداری کنند.

همچنین به سبب دمای زیر پنج درجه سانتیگراد از هرگونه عملیات بتن ریزی طرح های عمرانی و ساختمانی در مناطق کوهستانی البرز پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار