سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز در خصوص بند «خ» ماده (۸۸) قانون برنامه ششم توسعه گفت:در این بند مقرر گردیده: ” ایثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه برای یک بار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافند.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 12 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» ابوالحسن قورچیان گفت: این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت و تسویه می شود.

ایشان در خصوص نحوه شناسائی و تشخیص مشمولین گفت: مشمولین این قانون آن دسته از ایثارگران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازان و رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه می‌باشند که در طول برنامه ششم توسعه (از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۶ لغایت پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰) درخواست انتقال کسور بازنشستگی خود را به واحدهای اجرایی ارائه می‌نمایند.

وی ادامه داد : احراز مصادیق ایثارگری فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان براساس گواهی صادره از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و درخصوص رزمندگان با حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه (اعم از داوطلبانه یا غیرداوطلبانه در حد فاصل زمانی ۳۱‏‏/۶‏‏/۵۹ تا ۲۷‏‏/۵‏‏/۶۷) با ارائه گواهی از سوی مراجع مجاز صادر کننده در سطح نیروهای مسلح (موضوع بند ۶ بخشنامه شماره ۱۵ مشترک فنی و درآمد) خواهد بود.

قورچیان گفت : ضمنا آن دسته از بیمه شدگانی که در سنوات گذشته نسبت به ارائه درخواست انتقال کسور بازنشستگی اقدام و پس از انجام تشریفات مقرر، موفق به پرداخت تمام یا بخشی از مابه التفاوت متعلقه نشده‌اندو یا در حال پرداخت اقساط مربوطه می‌باشند، در صورت احراز شرایط مورد اشاره در بندهای فوق می‌توانند با ارائه تقاضا در زمره مشمولین این ماده قانونی قرار گیرند.

مرجع پرداخت مابه التفاوت متعلقه برای بیمه‌شدگان مشمول ماده قانونی مورد بحث به شرح ذیل خواهد بود:

اولا برای شاغلین در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ و ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب سال ۱۳۹۲، به عهده دستگاه مربوطه می‌باشد.

دوما برای شاغلین در کارگاه‌های غیر دولتی و کلیه بیمه‌شدگانی که به هر نحو حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌نمایند (شامل گروه‌های خاص بیمه‌ای، دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری و …)، چنانچه متقاضی در زمره فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان باشد، به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و برای رزمندگان با حداقل دوازده ماه سابقه حضور در جبهه، ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

ایشان در پایان گفت: همه ما مدیون ایثارگران هستیم و تمام هم و غم مسئولین سازمان تامین اجتماعی تصویب قوانینی است که هرچند اندک بتواند مشکلات را از جلوی پای ای قشر محترم بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار