مدیر منطقه 9 شهر اصفهان از تحقق بیش از 100 درصدی بودجه سال 99 منطقه 9 شهر اصفهان تا مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: درصدد هستیم مازاد بودجه امسال را به بهترین نحو برای شهروندان هزینه کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 11 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا رفیعی در شصت و هفتمین نشست خبری از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» که به صورت مجازی با مشارکت اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به اینکه از چند ماه پیش دستور کار ویژه برای منطقه 9 تدوین شده است، اظهار کرد: بخشی از انعکاس این کار ناشی از مراجعه معتمدان به شهرداری است.
وی ادامه داد: مدیریت سابق منطقه برای احداث خیابان بهشت تلاش بسیار کرد اما شاهد اتفاقات جدی که سبب گشایش بخش هایی از این خیابان برای کاهش تلفات و آسیب ها باشد، نبودیم.
مدیر منطقه 9 شهر اصفهان تصریح کرد: در این مدت به صورت جدی به پروژه بهشت نگاه عمیق و دقیق داشتیم که در این زمینه تیم شهرداری منطقه 9 اقدامات خاص و ویژه ای در طی هشت ماهه امسال انجام داده و دستور کار اول ما رفع موانع و مشکلات پروژه های عمرانی بود.
وی با بیان اینکه توجه ویژه به مطالبات مردم در زمینه های مختلف هم دیگر اقدام در منطقه بود، گفت: روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که ملاقات های مردمی یکی از رویه های رایج در این خصوص بود.
رفیعی با اشاره به اینکه سرفاصله اتوبوس ها در خیابان میرزاطاهر 20 دقیقه و بعضا بیشتر بود، افزود: با پیگیری منطقه و هماهنگی با اتوبوسرانی این مشکل با افزایش تعداد اتوبوس ها به 14دقیقه رسید و در برخی موارد به هشت دقیقه هم کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شیوه های ما برای پرداختن به خواست مردم این بود که اتفاقات رخ داده را رصد، تحلیل، بررسی و به شکل جدید و متمایز از سابق طراحی کنیم، اظهار کرد: در بازدیدهای محلی متوجه شدیم سالمندان منطقه در نقاطی تجمع دارند که مناسب سازی نشده، بنابراین به صورت جدی به محل های تجمعی سالمندان توجه کردیم. حوزه زیباسازی و اجرایی، طراحی های جدیدی برای این نقاط داشت تا محلی برای تبادل تجربه شکل گیرد که در این راستا، پاتوق تجربه ایجاد و الگویی برای مناطق 15 گانه شد.
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از دستورکارهای ما در منطقه، پرداختن به ویژگی ها و مختصات فراموش شده منطقه است؛ در میان مناطق 15 گانه منطقه 9 ویژگی منحصر به فرد آب و هوایی و فضای سبز دارد که بر همین اساس می توانیم چشم اندازها و افق های خاصی برای منطقه ترسیم کنیم.
وی افزود: هر شهرداری در هر منطقه باید در بازه های کوتاه، میان و بلندمدت افق هایی را تعریف کند چراکه شهردار بدون افق در منطقه شهردار بدون فروغ است.
رفیعی با اشاره به اینکه برای منطقه 9 شهر اصفهان ایده "ماربین شهر" را تدوین کردیم، گفت: نزدیک 17 روستا جزو محدوده خوش و آب و هوای ماربین سابق (منطقه 9) است؛ ویژگی این منطقه سایه سار بودن آن و این موضوع نقطه عطف در پرداختن به منطقه 9 بوده است.
*ایجاد گذر تاریخ حدفاصل کوه آتشگاه تا منارجنبان
مدیر منطقه 9 شهر اصفهان با اشاره به مفهومی به نام «روان جغرافیا» در توضیح این مفهوم و ارتباط آن با ویژگی های منطقه 9 اظهار کرد: طبق این مفهوم می توان با پرسه زدن در نقاط فراموش شده، سعی در کسب تجربه از آن نقطه داشته باشیم چراکه ابزار روان جغرافیا پرسه زدن و کشف واقعیات، ورود به زمان و کسب تجربه و اندوخته هایی از تجربیات و انباشت هایی است که فضای شهری برای پروژه ها دارد.
وی با بیان اینکه یکی از پروژه های منطقه، گذر تاریخ است، گفت: از سال گذشته تاکنون سعی شده حدفاصل کوه آتشگاه تا منارجنبان به محیطی برای گردشگری طبیعی تبدیل شود که این موضوع سبب می شود ما محور گردشگری پیاده راه را به عنوان عنصر اصلی در معرفی منطقه 9 با پرداختن به نقاط فراموش شده معرفی کنیم.
رفیعی افزود: در دل گذر تاریخ، زیرمجموعه های متعددی وجود دارد.
*هاب کشاورزی منطقه 9؛ مرکز تبادل تجربه
وی با اشاره به اینکه در بخشی از منطقه 9 شاهد ایجاد هاب کشاورزی خواهیم بود، گفت: در این پروژه با استفاده از تجربه کشاورزان و با استفاده از شرایط محیطی، تجربه ها در زمینه کشاورزی به مشارکت گذاشته می شود.
مدیر منطقه 9 شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از عرفای کشور به نام عمو عبداله کارلادانی، در منارجنبان مدفون است، باغی را به نام باغ عرفا در این نقطه طراحی خواهیم کرد.
* 9 کلنگ زنی و افتتاحیه ویژه در نهم آذرماه در منطقه 9
وی با اشاره به اینکه پروژه دوم اصلی در منطقه 9 ایجاد لوپ گردشگری گل و گیاه است، ادامه داد: یکی از پتانسیل های منطقه گلخانه های خیابان های قدس، بهشت و شهید حجازی است که تبدیل یک یا چند خیابان به میدانگاهی برای گردشگری گل و گیاه می تواند برای مردم اثربخشی داشته و شرایط تعاملی بین افراد خانواده ها را افزایش دهد.
رفیعی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های منطقه، ایجاد گذر ارگانیک است؛ در شهر اصفهان راسته های متفاوتی مثل لوازم صوتی و تصویری، خوار و بار و ..... وجود دارد اما ایجاد گذر ارگانیک با ماهیت منطقه 9 سنخیت دارد و فعالیت های مختلفی در زیرمجموعه این گذر پیش بینی شده است.
وی افزود: در روز نهم آذرماه 99 همزمان با افتتاح و کلنگ زنی 9 پروژه منطقه 9 اتفاق ویژه ای در این گذر رخ می دهد که در آینده به آن می پردازیم.
وی ادامه داد: حدود 79 میلیارد تومان بودجه سال جاری منطقه 9 بود که این بودجه 37 میلیارد تومان هزینه های جاری و 42 میلیارد تومان خالص هزینه های عمرانی را شامل می شود؛ از همین رو سرانه هر شهروند بابت هزینه های جاری 48 هزار تومان و برای سرانه عمرانی 550 هزار تومان است.
رفیعی افزود: منطقه 9 در مهرماه توانست به تحقق 100 درصدی بودجه خود برسد و اکنون مازاد بودجه داریم که سعی داریم با برنامه ریزی آن را به بهترین نحو برای شهروندان هزینه کنیم.
وی بیان کرد: در فرآیند اصلاح بودجه، بودجه عمرانی از 42 میلیارد تومان به 67 میلیارد تومان خواهد رسید که این تفاوت سبب می شود، سرانه هزینه شهروندان از یک میلیون و 35 هزار تومان به یک میلیون و 300 هزار تومان برسد که گام بلند برای توسعه منطقه است.
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش 29 درصدی بودجه بخش عمرانی، گفت: پروژه تملک خیابان کوهانستان 400 درصد افزایش بودجه داشته است به طوریکه بودجه پیش بینی شده برای این طرح، سه میلیارد تومان بود که در اصلاحیه به 15 میلیارد تومان افزایش یافت.
رفیعی افزود: همچنین برای تملک خیابان بهشت 180 درصد افزایش بودجه داشیم یعنی سه میلیارد تومان را به هشت میلیارد و 400 میلیون تومان رساندیم.
وی ادامه داد: بودجه احداث خیابان بهشت یک میلیارد تومان بود که 350 درصد افزایش بودجه برای این کار خواهیم داشت. همچنین اجرای خیابان بهستان 150 میلیون تومان مصوبه داشت که به 300 میلیون تومان افزایش یافت.
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آرامش شهروندان، شهر و پرسنل از عناصر اصلی تفکر و ایده های مدیریت شهری در این منطقه است، گفت: شادابی می تواند کمک کند تا مردم به زیست پذیری در منطقه 9 به صورت جدی نگاه کنند که در این راستا از اصول برنامه 1405 به گونه ای تبعیت خواهیم کرد که با ویژگی های منطقه 9 حضور سرمایه گذار و زیست در منطقه 9 را مورد تشویق قرار دهیم.
رفیعی به افتتاح و کلنگ زنی 9 پروژه در آینده اشاره و تصریح کرد: افتتاحیه خیابان بهشت، خیابان بهستان، ورودی محله کوهانستان، راه اندازی کلکتور شرقی – غربی، افتتاح بخش جدیدی از بوستان مهر به طوریکه سطح مورد استفاده شهروندان را به 2 برابر افزایش می دهد، تبدیل سالن فرهنگی یادگار امام (ره) به سالن همایش ها، پروژه فرهنگی – تجاری منارجنبان و احداث ورزشگاه غرب از پروژه های آماده بهره برداری و ساخت است.
* مراکز تولید و توزیع نهال و گل و گردشگری غذا در منطقه 9 محل ایجاد درآمدهای پایدار
وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم بسترهای کارآفرینی را در منطقه 9 بسط و توسعه دهیم درآمد پایدار نه تنها برای شهرداری منطقه 9، بلکه برای شهروندان فراهم می شود و اولین گام را با یکی از پتانسیل های جدی یعنی وجود مراکز تولید و توزیع نهال و گل آغاز کردیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان افزود: مسیر آتشگاه گردشگری غذایی است که این موضوع هم یکی از پتانسیل های موجود برای برنامه ریزی در منطقه است.
وی با اشاره به اینکه نگاه جدی به محرومیت زدایی از طریق توسعه شبکه معابر ممکن است، اظهار کرد: منطقه 9 دارای سه خیابان اصلی شرقی غربی و چهار خیابان شمالی جنوبی است یعنی مجموع خیابان های آن به هفت مورد می رسد که با این اوصاف، توسعه در منطقه معنا ندارد؛ اگر قرار است توسعه صورت گیرد باید شبکه معابر توسعه یابد و باید درصدد برنامه ریزی برای توسعه معابر باشیم تا فقرزدایی کنیم.
رفیعی در مورد پروژه مشارکتی منارجنبان نیز اضافه کرد: با توجه به حساسیت هایی که این بنای تاریخی دارد، باید مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی دریافت شود که در فاز اول توانستیم مجوزها را دریافت کنیم، به همین منظور قراردادی با شرکت نقش جهان بسته شده و به دنبال دریافت پروانه ساخت هستند که امیدواریم در افتتاحیه های منطقه 9 یکی از پروژه هایی که آغاز می شود، این طرح باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار