سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:مرمت و ساماندهی مقبره آقا محمد مومن تفرشی پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 11 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: با حضور سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی بنای مرمت و بازسازی مقبره تاریخی این عالم بزرگوار مربوط به دوره قاجاریه رونمایی شد.
وی یادآورشد: این بارگاه دارای ایوان، رواق و حیاط بندی بزرگ بود و از جمله زیارتگاههای عمومی شهر تفرش محسوب می‌شد، اما با تبدیل تفرش به شهرستان، آن قبرستان هم تخریب و تبدیل به میدان شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی اظهار داشت: به همت شهرداری تفرش، و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی بنای تاریخی آرامگاه میرمحمدبن جمال الدین آقا مصطفی مشهور به” آقا مومن ” تفرشی، از سیدان و عالمان والامقام تفرشی ساماندهی و به محلی برای زیارت علاقمندان تبدیل شد.
مرزبان افزود: بازسازی این بنا با با اعتباری بالغ ۷۵۰ میلیون ریال انجام شد.
وی یادآورشد: میر محمدبن جمال الدین آقا مصطفی” مشهور به آقامومن تفرشی از سیدان والامقام تفرشی است که نسبتش به امام محمد باقر(ع) بر می گردد.
آقا مومن در سال ۱۱۷۰ هجری قمری وفات کرد و در قبرستان جنب امامزاده محمد(ع) به خاک سپرده شد، بعدها و در دوره ی قاجار، توسط منشی مخصوص صدر اعظم ناصرالدین شاه قاجار به نام میرزا قلی خان تفرشی گنبد و بارگاهی روی قبرش بنا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار