سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: المان پروفسور حسابی در مقبره این دانشمند بزرگ نصب می شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 11 November 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: در بازدیدی که روز گذشته سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی از آرامگاه پروفسور حسابی شهرستان تفرش داشتند، ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و نصب المان این دانشمند بزرگ تفرشی به مجتمع دکتر حسابی کمک کرد.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی یادآورشد: ساخت المان پروفسور حسابی چند سالی است که مطرح شده که خوشبختانه اجرایی ساختن این طرح امسال با قول مساعدت استاندار همراه شده تا با اجرا و تکمیل این طرح، بتوانند آن را به عنوان بِرَند گردشگری شهرستان معرفی کنند.
مرزبان اظهار داشت: عملیات عمرانی این طرح از ۲۲ آبان ماه سال جاری با انتقال مصالح ساختمانی به محل آغاز می‌ شود.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: این اقدام کوچکترین ادای دینی است که باید برای این دانشمند مطرح بین‌المللی انجام دهیم و امید می رود با این مهم بتوان قدم در مسیر احداث بناهای ماندگار برای مفاخر دیگر استان برداشت.
مرزبان یادآورشد: برای اجرای این طرح و نصب پایه المان نیاز به تملک ساختمان اطراف مقبره بوده که با دستور مساعد استاندار این مشکل مرتفع و تملک شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی افزود: اجرای این المان گامی در مسیر احداث بناهای ماندگار استان برداشته خواهد شد و با این امید که دستگاه‌های دیگر هم همکاری‌های لازم برای احداث کامل این بنا را داشته باشند.
پروفسور حسابی شخصیتی که در طول عمرش اقدامات و خدمات علمی قابل توجهی را برای مردم انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار