مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهر قم شعار امسال «روز قم» را برگرفته از توسل به حضرت کریمه اهل بیت (س) برای دفع بیماری کرونا دانست و گفت: امضای تفاهم نامه گردشگری با شهرهای زیارتی مشهد و شیراز از دیگر برنامه های این ایام است.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 09 November 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی صبح امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر با ارائه گزارشی از برنامه های و فعالیت های مرتبط با گرامیداشت «روز قم» بیان کرد: دومین سال است که بیست و سوم ماه ربیع الاول به عنوان سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم به عنوان «روز قم» گرامی داشته می شود.

وی ادامه داد: برنامه های امسال با توجه به محدودیت های کرونایی در سه حوزه زیرساخت های فرهنگی، ایثار و شهادت و همچنین حقوق و فرهنگ شهروندی برنامه ریزی شد که افتتاح خانه موزه شهید زین الدین (ره) به عنوان اولین خانه موزه رسمی قم یکی از برنامه های زیرساختی تدارک دیده شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: در این موضوع، تملّک خانه شهید شفیعی نیز انجام شده تا این مکان هم با انجام اقدامات عُمرانی لازم به یک خانه موزه دیگر تبدیل شده و افتتاح شود.

وی اضافه کرد: افتتاح سرای محل در برخی مناطق کمتربرخوردار قم  و همچنین افتتاح طرح محله سبز از دیگر اقدامات زیرساختی در گرامیداشت این مناسبت مبارک است.

مقیمی همچنین «نامگذاری 40کوچه شهر به نام شهدا»، «رونمایی از کتاب روایت انقلاب» و «ساخت و نصب سردیس برخی شهدا» را از برنامه های گرامیداشت «روز قم» در حوزه ایثار و شهادت خواند و گفت: پویش «روضه شهید» هم که در ایام شیوع کرونا از قم آغاز و به یک پویش ملی تبدیل شد و همچنان پیگیری و دنبال می شود.

بی لطف شما درد مداواشدنی نیست

دبیر ستاد بزرگداشت روز قم با بیان این که شعار این مناسبت در سال جاری با توسل به حضرت فاطمه معصومه (س) و بر اساس عبارت «بی لطف شما درد مداواشدنی نیست» برای دفع ویروس کرونا تنظیم شده است ادامه داد: در حوزه شهروندی نیز می توان به برخی اقدامات برای پاسداشت «روز قم» اشاره کرد که امضای تفاهم نامه گردشگری با شهرهای زیارتی مشهد و شیراز از آن جمله است.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه عکس قم قدیم و قم جدید و برگزاری بیش از 500 برنامه در سطح شهر و با هدف ایجاد نشاط بیشتر در شهروندان، بخش دیگری از فعالیت های تدارک دیده شده در این ایام است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم سپس به طرح آموزشی 50 درس شهروندی اشاره و عنوان کرد: 10 طرح درس از این 50 طرح درس تا پایان سال جاری رونمایی می شود.

آموزش زبان به رانندگان

وی با اشاره به اهمیت حوزه زیارتی و گردشگری در قم بیان داشت: طرح آموزش زبان عربی، زبان انگلیسی و آموزش فرهنگ شهروندی به رانندگان اتوبوس ها و تاکسی های شهری نیز از دیگر طرح های در حال انجام است که می کوشد تا فضایی امن تر برای زائران و گردشگران و همچنین درآمدی پایدارتر برای قشر زحمتکش حمل و نقل شهری ایجاد کند.

مقیمی افزود: البته وسیله نقلیه رانندگانی که این دوره ها را با موفقیت سپری می کنند با برچسب ویژه مشخص می شود تا مسافران و گردشگران از تسلط نسبی این افراد به زبان مطلع شوند.

تدارک بازار اینترنتی برای تولیدات زنان سرپرست خانوار

وی در پایان سخنان خود به بازار اینترنتی نارسوق هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش درآمد زنان سرپرست خانوار، این طرح می کوشد تا فروش محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار را از طریق فضای مجازی پیگیری و کاستی های پیش آمده در این زمینه را جبران کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار