پاک فطرت بیان کرد: همانگونه که درجلسات علوم پزشکی و ستادمقابله با کرونا هم بر آن تاکید کردم ازفرماندار شیرازمی‌خواهم در بحث کرونا و وضعیت قرمزی که در آن قرار داریم محدودیت های کرونایی را با جدیت دنبال کند.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 08 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری در سومین نشست رسیدگی به مسایل و مشکلات روستاهای اطراف کلانشهر شیراز افزود: برخی نخبگان و مسئولان سیاسی در این شرایط با اظهارات غیرواقعی موجب دلسردی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و کادر درمانی می شوند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا اقدامات بسیار ممتاز و شایسته ای توسط دستگاه های اجرایی و کادر درمان در جهت مبارزه با تبعات منفی بیماری انجام شده است.

وی کرونا را بیماری مرگ آور و ناشناخته عنوان کرد و گفت: مسولان سیاسی و نخبگان باید در این شرایط سخت با همکاری و هم دلی موجبات دلگرمی کادر درمان که در حال تلاش شبانه روزی برای نجات مبتلایان به کرونا و دستگاه‌های اجرایی که در جبهه دیگر در حال تلاش برای کاهش اثرات منفی این بیماری بر اقشار مختلف هستند را فراهم کنند.

فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: طی دوسال گذشته بصورت مداوم هر هفته یکبار جلسه بررسی و رفع مشکلات روستاهای اطرف شیراز با حضور مدیران شهرستان برگزار و اقدامات زیادی برای توسعه امکانات و خدمات رسانی به این مناطق انجام شده است.

 

لزوم تلاش بیشترمدیران استانی برای جذب اعتبارات ملی

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با قدردانی از اقدامات انجام یافته و در حال انجام دستگاه های خدمات رسان به روستاهای این شهرستان گفت: لازم است مدیران ارگان‌هابه هر طریق ممکن از دیدار با مدیر ارشد خود در تهران و یا دیدار و مکاتبه با نمایندگان مجلس به فکر جذب اعتبارات لازم برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی باشند و تعارفات را در این زمینه کم کنند.

علیرضا پاک فطرت افزود: انجام کار و رسیدگی به مناطق محروم اگر چه خوب و ارزشمند است اما باید به نحوی انجام شود که با ارائه یک خدمت کوچک مشکلات بزرگ بعدی برای دیگران فراهم نشود.

وی ادامه داد: اگر قرار است گاز خانگی یا برق و دیگرخدمات به چند خانوار محدود در محلی سخت گذر و دور دست یا باغ شهری‌ها ارایه شود نباید نام این کار را خدمت گذاشت زیرا موجب از دست رفتن منابع طبیعی و تخریب جنگل ها و تعرض به محیط زیست شده است.

پاک فطرت گفت: یکی از مسایل و مشکلات اساسی شیراز که همواره جان مردم را با خطر مواجه کرده موضوع کمربندی این کلانشهر است که ضروری است سریع تعیین تکلیف و مشکلات آن رفع شود.

ازجذب اعتبارات کرونایی شیرازغافل نشوید

پاک فطرت بیان کرد: همانگونه که درجلسات علوم پزشکی و ستادمقابله با کرونا هم بر آن تاکید کردم ازفرماندار شیرازمی‌خواهم در بحث کرونا و وضعیت قرمزی که در آن قرار داریم محدودیت های کرونایی را با جدیت دنبال کند.

وی اضافه کرد: برابر گزارش های رسیده بسیاری از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مرکز استان به کرونا مبتلاشده اند،لذا ضروری است فرمانداری این شهرستان تدابیر جدیدتر و شدیدتر و محدودیت های بیشتری برای آمد و رفت کارکنان دستگاه های اجرایی مقرر کند.

مشکل ارتباط و مخابراتی حل شود

همچنین دیگر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار همکاری بیشتر شهرداری شیراز در حل مشکلات مخابراتی و ارتباطی شهرستان شیراز شد.

 

ابراهیم عزیزی گفت: امروز نقاط مختلف شهرستان به لحاظ مخابراتی مشکل دارد و به نوعی ارتباطات قطع است.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به مصوبات قبلی در زمینه حل مشکلات ارتباطی بیان کرد: دستگاه ها باید مصوبات را دنبال و عملیاتی کنند نه اینکه آن را به نامه نگاری و پروسه اداری موکول کنند.

عزیزی با اشاره به ارتباط مناسب وزیر ارتباطات با مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد:‌ اگر حل مشکلات ارتباطی مربوط به وزارتخانه و تهران است، نمایندگان موضوع را دنبال می کنند اما ظاهرا مشکل در داخل استان و عدم اراده برای انجام کار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین در خصوص مشکلات گازرسانی به روستاهای شهرستان گفت: شرکت گاز استان فارس باید طبق مصوباتی که در جلسه پیشین به میزبانی این شرکت برگزار شد، پروژه ها را با سرعت بیشتری جلو ببرد.

او با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی مدیران شرکت گاز استان در این نشست نیز گفت: به هر حال مشکلات وجود دارد اما شرایط مردم را نیز با توجه به فصل سرما و نیاز به گاز، باید در نظر گرفت.

عزیزی در مورد مشکلات کمربندی شیراز گفت: لازم است نگاه ما به کمربندی عوض شود و در شرایط فعلی بهترین تصمیم این است که این کمربندی به شهرداری شیراز واگذار شود.

او افزود: از سوی وزیر نیرو نیز ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای روشنایی کمربندی مصوب شده که اداره کل راهداری استان باید برای دریافت این اعتبار اقدام کرده و کار را عملیاتی کند.

عزیزی در خصوص مشکل شوری آب گنبد نمکی کهمره نیز گفت: آب منطقه ای باید جدی تر این موضوع را دنبال کند و از سرجمع اعتبارات استان رقمی را بدین منظور اختصاص دهد.

او افزود: واقعا تعجب آور است که ما نتوانیم ۱۰کیلومتر لوله بکشیم و مشکل مردم را حل کنیم.

بررسی مشکلات گازرسانی و ارتباطی روستاهای شیراز ، ورودی دشت ارژن، الحاق روستای گردخون به شیراز، مشکلات سیاخ دارنگون و دهستان های وابسته و ... از جمله مسایلی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین روشنایی کمربندی شیراز از سوی وزیر نیرو

در این جلسه مقرر شد که اداره کل راهداری استان به عنوان متولی اصلی کمربندی شیراز برای دریافت اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی وزیر نیرو برای ساماندهی وضعیت کمربندی اقدام و عملیات اجرایی را آغاز کند.

حل مشکلات مخابراتی شهرستان شیراز دیگر موضوع این جلسه بود که برهمکاری بیشتر مدیریت شهری شیراز برای نصب ایستگاه و دکل های مخابراتی برای کاهش مشکلات و ارایه خدمات بهتر به مشترکان تاکید شد،همچنین اختصاص زمین از سوی منابع طبیعی برای استقرار پست های مخابراتی برای رفع مشکلات آنتن دهی روستاهای کهمره سرخی و سیاخ دارنگون از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار