برهان صلواتی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 07 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از تسنیم کردستان، برهان صلواتی به آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی بانکی به کارفرمایان و کارگران آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و اظهار داشت: ۹۵۰۰ فقره پرونده مربوط به متقاضیان تسهیلات حمایتی کرونا با اعتبار ۱۲۳ میلیارد تومان در شبکه بانکی استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از این تعداد ۶۳۰۰ پرونده با اعتبار ۶۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: سایر متقاضیان هم که پرونده آنان در شبکه بانکی در جریان است تا پایان آبان‌ماه مهلت دارند پیگیر دریافت تسهیلات درخواستی شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ثبت مشخصات بیش از ۱۳ هزار کارگر متقاضی بیمه بیکاری در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد، بالغ بر ۹ هزار نفر واجد شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که پس از تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات آنان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری اقدام شده و مابقی نیز بر اساس سامانه جدید جامع روابط کار در حال پیگیری است.

صلواتی یادآور شد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا شدند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار