مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: تفاهم‌نامه تکمیل پروژه آبشار کرکبود، بین نهادهای مرتبط و این اداره کل به عنوان متولی امر منعقد شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 07 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» فریدون محمدی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل‌آمده از طرف کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در خصوص تکمیل پروژه آبشار کرکبود از توابع بخش بالا طالقان شهرستان طالقان و ایجاد تمهیدات لازم برای سهولت دسترسی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل امور روستایی و شوراها و همچنین شورای اسلامی روستای کرکبود منعقد شد.

وی بیان کرد: به این منظور مقرر شد یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با هماهنگی استانداری البرز اختصاص یابد و نیز معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پشتیبانی فنی و آموزشی را در مدت اجرای این پروژه بر عهده داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز تصریح کرد: بر این اساس دهیاری روستای کرکبود ملزم شد تا اقدامات لازم برای تأمین مبلغی معادل بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از قبیل تکمیل پارکینگ، احداث راه‌پله، راه دسترسی و بسترسازی مناسب در پروژه آبشار کرکبود در نظر گرفته شده است.

محمدی متذکر شد: شهرستان طالقان یکی از زیباترین و سرسبزترین نقاط در دامنه البرز است که روستای کرکبود در بخش بالا طالقان آن واقع شده است. آبشار کرکبود نیز در فاصله ۷۰۰ متری در شمال این روستا و در میان دره‌ای صخره‌ای و عظیم قرار گرفته است. گرچه این آبشار با ارتفاع تقریبی پنج متر، ارتفاع زیادی ندارد اما قدرت و حجم آب عبوری از آنکه از جنس آهک و بسیار باشکوه است، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار