شهردار قم گفت: در حال حاضر ۸۹۴ پروژه عمرانی در شهر قم در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۱۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 07 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به تلاش در جهت انجام پروژه‌ها و طرح‌های مختلف عمرانی در قم اظهار داشت: علی‌رغم کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی و سختی‌های فراوان با لطف و عنایت خداوند و حضرت معصومه(س) توانسته‌ایم به رسالت و وظیفه خود در قبال شهروندان و پیشبرد اهداف گام برداریم.

شهردار قم افزود: با وجود شرایط تحریم اقتصادی و مشکلات موجود در رابطه با شیوع کرونا، بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قم تحقق یافت که در این سرمایه‌گذاری 60 درصد بخش خصوصی و 40 درصد شهرداری سهیم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 894 پروژه عمرانی در شهر در دست اقدام است و از ابتدای سال جاری در سه مرحله، تعدادی از پروژه‌ها در قم به بهره‌برداری رسید.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: در ایام دهه کرامت تعدادی از پروژه‌های عمرانی با اعتباری به مبلغ 900 میلیارد تومان توسط شهرداری قم افتتاح شد، همچنین مصادف با ایام هفته دولت نیز تعدادی از پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان و در هفته دفاع مقدس چند پروژه دیگر به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 50 پروژه بزرگ شهری در قم هر یک با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان افتتاح می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار قم بیان کرد: توسعه سرانه فضای سبز در قم یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری بوده و تلاش شهرداری دست‌یافتن به سرانه 25 متری فضای سبز به ازای هر نفر تا پایان سال 1400 است که در این باره بوستان‌های متعددی در شهر قم به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا، شهرداری در جهت نگهداری مطلوب از فضای سبز و نظافت شهر تلاش شبانه‌روزی داشته و در طول سالهای اخیر نیز سرانه فضای سبز قم از 13.9 متر مربع به 20.3 متر مربع به ازای هر نفر رسیده است.

40 گروه به طور مستمر بوستان‌ها، سرویس‌های عمومی و اتوبوس‌های شهر را ضد عفونی می‌کنند

سقائیان‌نژاد در مورد مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در جهت صیانت از جان شهروندان، 40 گروه به طور مستمر تمامی بوستان‌ها، سرویس‌های عمومی و اتوبوس‌ها را ضد عفونی می‌کنند.

وی افزود: همچنین تدابیر لازم در بهشت معصومه(س) جهت دفن بهداشتی اموات کرونایی براساس پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شد و در این باره خدمات مختلفی شکل گرفت و در جهت اجرای مصوبات ستاد مقابله با بحران کرونا اقداماتی را انجام دادیم.

شهردار قم عنوان کرد: برخی از شهروندان با توجه به شیوع کرونا، بدهی‌های به شهرداری داشتند که با پیگیری لازم و مصوبه شورای اسلامی شهر قم از شرایط امهال چک بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: همچنین تعدادی از غرفه‌داران طرف قرارداد با شهرداری به واسطه مشکلات اقتصادی و ضرر و زیان در کسب و کارشان، از طرح بخشودگی و تخفیف برخوردار شدند.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: اگر چه در شرایط شیوع کرونا به سرمی‌بریم اما شهر یک موجود زنده است و زندگی شهروندان در آن ادامه دارد و باید زمینه نشاط اجتماعی و شادابی را در شهر به وجود بیاوریم و در این باره اقدامات لازم را عملیاتی کنیم.

ماندگاری زائر از اهداف مهم سرمایه‌گذاری در قم است

عبدالله جلالی نیز در این دیدار پیرامون نامگذاری روز قم اظهار داشت: این روز در شورای فرهنگی عمومی استان و مصوبه شورای اسلامی شهر همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم نام‌گذاری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: نامگذاری این روز مبارک اهمیت زیادی در تحقق اهداف فرهنگی دارد و روز قم بهانه خوبی در جهت معرفی جایگاه و ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی قم به دیگران و همچنین پیگیری امور مربوط به توسعه شهر است.

وی تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت‌های موجود باید در توسعه و رشد قم استفاده کرد، در این ارتباط جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی در روند توسعه و آبادانی قم، مغفول مانده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی بیان کرد: ماندگاری زائر یکی از اهداف مهم سرمایه‌گذاری در قم است و در این باره دغدغه‌های زیادی وجود دارد، خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی از سوی مدیران شهری و شهرداری و شورای اسلامی شهر قم به سرانجام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در قم بلوار پیامبر اعظم(ص) است که می‌تواند به عنوان محور سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه گردشگری و افزایش ماندگاری زائران در قم، اثرگذار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مشارکت و همراهی بخش خصوصی اهمیت زیادی در تحقق پروژه‌های در دست اجرای بلوار پیامبر اعظم(ص) دارد و می‌تواند ظرفیت مهمی را در حوزه زائرپذیری قم به وجود بیاورد.

وی گفت: جذب سرمایه‌گذار نقش مهمی در تحقق اهداف بلندمدت در مسیر توسعه قم دارد و در این باره تسهیلات خوبی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار در اتمام پروژه‌های گردشگری و زائرپذیری در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار